Нещодавно в центрі Маріуполя на одній із будівель мені довелося побачити агітаційні полотна, які просто вразили своїм ідейно-політичним змістом. Лозунги «Донбас — це ми!», «Захистімо Донбас!» викликали щонайменше здивування і безліч запитань. Хто, кого і від кого покликаний захищати? Той факт, що аналогічна агітка була розміщена й в Іллічівському районі міста свідчив про трохи передчасний старт передвиборних перегонів. Або про фальстарт? Бо політична партія, яка розмістила ці плакати, побігла назад — у «совкове» минуле, ховаючись за широкі спини трудящих. На білборді мовби закликають захищати Донбас шахтар, металург, учителька та міліціонер. А де ж окопалися «вороги» Донбасу та хто вони?
Поряд розташована зрозуміліша реклама сигарет із попередженням про можливі наслідки куріння — ракові захворювання. «Захисники» Донбасу чомусь забули попередити про те, що їхня політична реклама не менш небезпечна для здоров’я суспільства. Політтехнологи завжди впевнені, що виборці проковтнуть усе. І ковтають. Щоправда, аж ніяк не все. Багатьох уже просто нудить від одного вигляду «політпродуктів» не першої свіжості, до того ж виготовлених в антисанітарних умовах.
Сказати, що в Донбасі минула виборча кампанія була брудною — отже, нічого не сказати. А починалося все з таких самих на вигляд простісіньких білбордів із написом «Донбаський характер». На них свій характер демонстрували відомі політики та спортсмени. Показний плакатний «донбаський патріотизм» довели до цілковитого абсурду, коли в агітатори закликали... Кого б ви думали? Художника Архипа Куїнджі (?!), який жив у XIX столітті. І це при тому, що на батьківщині художника немає ні його музею, ні вулиці його імені. До того ж у той період родичі А. Куїнджі жили в напіврозваленому будинку. Зате на білборді портрет художника красувався як політична реклама.
Тепер уже всім відомо, чим закінчилося все це політичне дійство — під красивою рекламною обгорткою «донбаський характер» виявився банальний сепаратизм. Ось чому поява чергових «захисників» Донбасу та їхня політична реклама справили таке гнітюче враження. Добре, що автори реклами усвідомили свою помилку (а, можливо, злякалися приїзду Президента України до Донбасу?) і вже зняли з білбордів свої «шедеври». Але ж люди встигли їх побачити... І немає жодної гарантії, що ближче до парламентських виборів подібне не повториться...