Нині обговорюється можливість будівництва мостового переходу через Керченську протоку, щоб з’єднати Крим з Краснодарським краєм Росії. Виступаючи по телебаченню, голова Ради міністрів Криму Василь Джарти сказав, що Президент України Віктор Янукович і президент Росії Дмитро Медведєв сповнені рішучості втілити в життя такий проект. В одному з видань називався і термін його здійснення — 2014 рік. У цьому зв’язку пригадується ще один проект, про нього теж було заявлено десь років 30—35 тому. Тоді в когось виникла фантастична пропозиція збудувати греблю через Берингову протоку і таким чином з’єднати Чукотку з Аляскою, тобто Азію і Північну Америку. Мета цього задуму полягала в тому, щоб відгородити холодні води Північного Льодовитого океану від Тихого, внаслідок чого теплі води піднімуться до північних широт, клімат зміниться так, що вічна мерзлота почне танути і там в тундрі можна буде прокладати дороги, зводити міста, освоювати величезні території. Дехто вже розмірковував, які там є корисні копалини, як їх видобувати, аж тут вчені роз’яснили, що таке втручання в природу приведе до того, що північ потеплішає, а на півдні величезні території перетворяться на пустелю. Після цього всілякі розмови щодо будівництва греблі через Берингову протоку припинилися. А яка необхідність в будівництві через Керченську протоку?
Для перевезення людей, автотранспорту, вантажів існує паромна переправа, вона справляється із завданням. Звичайно, Росія схвалює таке будівництво, але це не економічні інтереси, а зовсім інші. А що ж Україна? Роками будується міст через Дніпро в Запоріжжі, і кінця йому не видно, бо недостатнє фінансування. А в Західній Україні скільки мостів змила повінь? І теж треба відновлювати. А тут раптом такі величезні витрати назрівають, непередбачені й сумнівні.
Та найголовніше — висновки вчених. Свого часу вони виступили проти будівництва атомної електростанції на півночі Криму, на Азовському узбережжі, і домоглися свого, бо це сейсмічна зона. І в Керченській протоці природні умови не дозволяють будувати ні мостовий перехід, ні тунель. Крим— благодатний край для відпочинку, він приваблює багатьох людей не тільки з України, а й з-за кордону.
Тепер давайте припустимо, що такий перехід зведений і починає діяти. Мчатимуть швидкісні потяги з вантажами, значним стане пасажиропотік. І серед цих пасажирів, будьте певні, знайдуться й нелегальні мігранти, і тоді Крим може стати відстійником для нелегалів. І взагалі, мешканцям Криму треба виявляти більшу політичну зрілість, менше галасу підіймати через вивіски на українській мові. Слід уважніше придивлятися до того, що робиться навколо, і вимагати від своєї влади усунення будь-яких недоліків. Важливо знати, чому порушуються економічні закони. Тобто скрізь треба виявляти господарський — чи це стосується невмотивованого будівництва, чи дотримання правопорядку або чистоти в місцях відпочинку.