18 травня на сцені Національної опери України вихованці знаменитого танцівника з блиском виконали «Сплячу красуню» П. Чайковського. Одна з останніх робіт Донецького театру опери та балету ім. А. Солов’яненка показана ними в рамках «Днів Донеччини в Києві».
Відому хореографічну казку Маріуса Петіпа дбайливо, з тонким тактом, перенесли на свій кін постановник Євгенія Хасянова, диригент Вiктор Лемко і художник Сергій Спєвякін. Писарєвська танцювальна школа порадувала балетоманів злагодженим ансамблем і феєрверком прекрасних акторських робіт його вихованців. «Сплячу красуню» ставить багато хто, а справжніх удач — одиниці. Донецький варіант зроблено в кращих традиціях слов’янської хореографічної школи. Дуже прихиляє до себе публіку молодість трупи, азарт виконавцiв вносить радість у саму виставу. У нiй всі класичнi канони дотримано, основні сюжетні ходи залишено. Хоча балет трохи скорочено, але він від «ножиць» не постраждав, а в цілому постановка просто стала більш динамічною. Писарєв ризикував, довіривши головні партії не нинішнім донецьким балетним зіркам, а тим, хто в найближчому майбутньому стане провідними солістами його трупи, і виявився правим. Можна говорити про успішний дебют на столичній сцені лауреатів міжнародних конкурсів Юлії Полгородник (принцеса Аврора), Євгена Лагунова (принц Дезіре), а також Олександра Вихреста (Блакитний птах), Кристини Балабан (принцеса Флоріна), Анастасії Дьоміної (фея Золота), Катерини Токаревої (фея Срібла) і Олени Кобевко (фея Сапфірів). Цікавий образ злої феї Карабос — такої собі дами-вамп — створила Олена Волкова. У Петіпа цю партію танцювали чоловіки, граючи стару неприємну персону (такий же хід у версії Нацопери), але ще з часів знаменитої Н. Дудінської було зроблено жіночий варіант на пуантах, і так танцюють, наприклад, у Великому театрі. А нещодавно прима Київської опери Т. Боровик також використала цей хід. Обидва варіанти мають право на існування. Потрібно відзначити кордебалет, який танцює «нога в ногу», що говорить про злагодженість ансамблю. Особливо порадували вихованці школи Писарєва, які, нарівні з дорослими, чудово впоралися з покладеним на них завданням і дуже зворушливо виконали знаменитий «Вальс квітів».
«Спляча красуня» — один із найскладніших балетів класичного репертуару, підвладних лише високопрофесійним колективам, і донецькі актори з важким іспитом впоралися. Хоча їм довелося й нелегко. Донецька сцена рівна, а київська — з нахилом, і без звички танцювати акторам було важко. Як признався В. Писарєв після виступу, він сильно хвилювався за своїх вихованців, спостерігаючи за ними з-за лаштунків. На його суворий погляд, незважаючи на деякі огріхи, молодь справилася і йому за неї не соромно.
Вадим Якович бiльше як десять років не лише є першим прем’єром театру, але й очолює цей уславлений колектив, що став відомим у всьому світі завдяки майстерності Писарєва- актора, його фантастичному організаторському талантові менеджера й педагога. Він заснував власну хореографічну школу, багато вихованців якої становлять основний кістяк трупи. Це молоді, перспективні, технічні хлопці та дівчата. За словами Писарєва, за рік, коли прийдуть до донецької команди випускники його школи, можна буде говорити про 10 — 12 танцівників, які своїм талантом зможуть прикрасити будь-яку балетну трупу не лише нашої країни, але й близького та далекого зарубіжжя.
Одна з головних заслуг Вадима Яковича та, що за досить нетривалий термін він не лише створив прекрасний колектив, але багато в чому завдяки йому Донецьк став справжнім театральним містом. А на організовані ним фестивалі «Зірки світового балету», які проводяться щорічно протягом 11 років, з’їжджаються найяскравіші і найбільш самобутні танцівники з різних країн. (Інтерв’ю з Вадимом Писарєвим — у найближчих номерах «Дня») .
У понеділок у Будинку органної музики солісти, хор та оркестр Театру ім. Солов’яненка виконали кантату К. Орфа «Карміна» і арії з популярних опер (головний хормейстер Людмила Стельцова, диригенти — Віктор Лемко та Ігор Шаврук). Потім естафетну паличку декади донецьких майстрів прийняли музиканти філармонії, які виступили разом з юною піаністкою, переможницею Міжнародного конкурсу ім. В. Горовиця, який нещодавно завершився, Діною Писаренко. Свою драматичну майстерність киянам показали актори Театру ім. Артема. До нашої столиці вони привезли вистави «Соло для годинника з боєм» Заградника і «Любого друга» Мопассана. Афіша «Днів» насичена найрізноманітнішими заходами. Відбудуться виставки, зустрічі, концерти.
А 28 — 30 травня донеччани вже запрошують до себе в гості на V оперний фестиваль «Золоті голоси України». Він відкриється виставою «Кармен», в якій візьмуть участь солісти Національної опери України Олександр Востряков та Анжеліна Швачка. Потім публіка почує нещодавню прем’єру Харківської опери — «Турандот», а завершиться фестиваль гала-концертом гостей і господарів цього свята класики.