Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Барокко безхмарних вечорів

У київській «Промзоні» виступило відоме тріо Енвера Ізмайлова
12 вересня, 2000 - 00:00

Джаз незламний, тому що він вічний. Джаз вічний, оскільки
його слухають. Його слухають, оскільки в нього є слухачі. А в слухачів
є Ізмайлов.

Про Енвера Ізмайлова та його музику написано вже стільки,
що додавати до цього щось іще — марна справа. Концерт у «Промзоні» повністю
підтверджував найзахопленіші думки — так, віртуоз, а його партнери з гри
ні в чому йому не поступаються. Найстійкіше ж відчуття, яке плавно переходить
у стiйке враження — загальна життєрадісність усього, що відбувалося. Дійсно,
Енвер Ізмайлов (гітара, вокал), Наркет Рамазанов (кларнет і флейта), Рустем
Барі (перкуссія) грають дуже веселу, заразливо веселу музику. Вона проста
для сприйняття, під неї сміливо можна пританцьовувавти або й взагалі танцювати.
Один із номерів, раніше відомий як «Татарський блюз», було Ізмайловим,
співтоваришами перетворено на чарiвне видовище, коли під передзвони гітари
метра перед сценою виконала хореографічне соло таємнича східна красуня
у чорній сукні. Звичайно, унікальна техніка гри на гітарі — водночас обома
руками по грифу, запаморочливі пасажі, «стрілянина» вправними пальцями
одночасно на двох гітарах — справді приводять аудиторію у стан благоговійного
заціпеніння. Тут вже навіть не доводиться думати про стиль, переклик із
іншими напрямами й інші нудні речі.

Так що й заголовок цієї статті — скоріше, журналістське
лукавство. Енвер Ізмайлов — це джаз? Облиште, це насамперед захоплення
аудиторії. Це надмірність, упакована у витончені форми легкого, майже естрадного
звучання. Прості й доступні мелодії, легкий присмак східної етники, безодня
особистого, людського шарму (тріо Ізмайлова все робить з усмішкою), ненастирливий
стьоб (виконання «Дубинушки» і «Во поле березка» у джаз-роковому стилі)
— ось така акуратно зкомпонована суміш дозволяє «укладати» практично будь-яку
публіку. Звичайно, в цій музиці немає пристрасті, але є багато інших принад.
Таке, свого роду, барокко безхмарних вечорів.















Дмитро ДЕСЯТЕРИК, фото Сергiя ЦИГАНКОВА, «День»  НАРКЕТ РАМАЗАНОВ  РУСТЕМ БАРІ ЕНВЕР ІЗМАЙЛОВ Джаз незламний, тому що він вічний. Джаз вічний, оскільки його слухають. Його слухають, ос
Газета: 
Рубрика: