Минулого тижня передчасно фінішував амбіційний інтернет-проект «Нового каналу»: «За 80 днів навколо світу». Саме за цей час двоє дорослих чоловіків на серійному дорожньому мотоциклі «Ракета Futong» QJ250-H (виготовленому АТ «Дніпропетровський агрегатний завод») планували підкорити Європу, Африку, дві Америки й Азію. Байкер зі стажем Роман Мартинюк і журналіст «Нового» Сергій Дзюба не створили сенсації, оскільки практично половину маршруту вони подолали за допомогою інших видів транспорту.
За ходом усієї акції українці могли спостерігати на сайті www.80days.novy.tv. У принципі, саме для висвітлення подорожі в команді знадобився журналіст-«паспарту». Для зв’язку та фіксації маршруту Роману й Сергію знадобилися: камера, ноутбук, супутниковий телефон і фотоапарат.
Якщо стисло описувати пригоду «українців за кордоном», то за перший тиждень подорожі байкери подолали Європу. Ще тиждень через проблеми з мотоциклом довелося чекати перельоту до Мехіко. У день, коли в Україні святкували День незалежності, Роман та Сергій в’їхали до США. Найбільше враження — від якості доріг. За три дні наші мандрівники проїхали 3500 км американським узбережжям. На 31-й день поїздки наші байкери відкрили канадську візу. До цього часу Сергія встигли пограбувати в автобусі. До Ванкувера хлопці доїхали з позначкою 13600 кілометрів на спідометрі. У Канаді значно похолодало, а на Алясці до цього часу вже почалася зима. Через це прийняли рішення одразу летіти до Китаю. Там з’явилися нові проблеми. Виявляється, що через найбагатолюднішу країну у світі іноземцям не можна проїхати без отримання додаткових прав. «Закосити» під місцевих через зрозумілі причини також не було можливим. У принципі, на китайській землі проект «підкорити земну кулю на мотоциклі» й «згас». На 59-й день Роман і Сергій поїздом приїхали до Росії. Тут команда розпадається — Роман має намір підкоряти осінній Сибір, а Сергій пакує чемодани «на Москву». Акція закінчується не за планом.
До того моменту як Сергій Дзюба давав прес-конференцію в столичному інформагентстві, Роман Мартинюк (закінчивши своє героїчне підкорення Півночі на мотоциклі) прибув до Москви. У Києві журналістам розповідали про поїздку, представники «Дніпропетровського агрегатного заводу» раділи технічним характеристикам свого дітища (в Канаді Романа та Сергія оштрафували за перевищення швидкості), а столичні байкери... критикували організацію акції загалом і техніку безпеки зокрема. На їхню думку, організація мотопробігу спочатку була неправильною: не можна було виїжджати за таким маршрутом у цю пору року, неправильно було перевантажувати мотоцикл (210 кілограм проти дозволених 150) та багато інших зауважень. Єдиний приємний момент цієї акції, на думку професіоналів, — це те, що хлопці повернулися живими.
Загалом, не можна сказати, що умови проекту «За 80 днів навколо світу» виконали хоча б на 50%. Усе-таки дуже значний маршрут байкери подолали поза сідлом мотоцикла. Але найголовніша біда проекту — що команда розпалася до повернення до Києва. До того ж, акція закінчилася на 72-й день. Як правильно зауважив хтось із «людей у шкірі», які сиділи в залі конференц-залу, умови до кінця хоча б спробував виконати Роман Мартинюк. Але це вже — абсолютно інший проект.