Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Гран-прi Австралiї — перша гонка нового тисячоліття

14 березня, 2001 - 00:00

Більшість людей рішучі зміни у своєму житті приховано прагне «прив’язати» до якоїсь круглої дати. Керівництво Формули-1 не стало винятком. У новому тисячолітті набирали чинності нові вимоги до конструкції боліда. Щодо аеродинаміки, то вони діяли вже з першої гонки сезону, а ось зняття обмежень на трекшн-контроль має відбутися на Гран-прі Іспанії. Як і звичайно, це мотивувалося посиленням безпеки, але в результаті поведінка нових болідів на трасі вийшла ще більш непередбачуваною, аніж раніше. Свідченням тому стали численні аварії на тестах, тепер вони продовжилися й на тренуванні першого Гран-прі. Найнебезпечнішим інцидентом виявився виліт з траси М.Шумахера, болід якого двічі перекинувся при проходженні гравійної пастки, і тільки чудом гонщик взагалі не постраждав (у подібній ситуації на тестах Бадоєр вибув на місяць).

Але ця подія ніяк не позначилася на швидкості яскраво-червоних болідів: найкращий час на тренуванні показав Баррікелло, а перший поул третього тисячоліття здобув М.Шумахер. Рубенс же зайняв другу позицію. McLaren довелося задовольнитися третім місцем у Хаккінена і шостим у Култхарда. «Best of rest» виявився Jordan з четвертою позицією у Френтцена і сьомою у Труллі. Як і очікувалося, тон задавали команди, що використовують гуму Bridgestone — кращим результатом для Michelin став п’ятий час Р.Шумахера.

Міхаель продовжив свій переможний хід і на гонці. Лідируючи зі старту, він показав кращий час кола (заробивши тим самим хет-трік), і впродовж усієї гонки ніхто з гонщиків реально не загрожував його лідерству. Якийсь час Хаккінен тримався в безпосередній близькості за ним, але на 26-му колі через проблеми з гальмами його болід викинуло з траси, і Міка вибув із гонки. Култхард, який фінішував другим, дещо засидівся на старті і півгонки витратив на те, щоб наздогнати і обігнати Баррікелло. І це при тому, що двадцять хвилин гонщики їздили за сейфеті-каром, і всі боліди збилися разом.

Сейфеті-кар випустили, аби ліквідувати наслідки зіткнення Р.Шумахера та Вільнева на 6-му колі. Жак спробував обігнати Ральфа перед поворотом, але його болід наскочив на заднє колесо Williams, і BAR злетів у повітря. Від удару об стіну врізнобіч розлетілося безліч уламків, одним з яких смертельно травмувало маршала. Цей інцидент виліз для BAR боком ще й після гонки, коли четвертим Пані, що фінішував, дискваліфікували. Проте завдяки цьому переміщенню нижчих пілотів угору своє перше залікове очко у своїй першій гонці в Формулі-1 заробив Райкконен.



Його напарник із Sauber Гайдфельд також заробив перші залікові очки у своїй кар’єрі після торішнього «сухого» сезону в Prost. Хоча, на відміну від Кімі, Ніку за них довелося відчайдушно битись із Френтценом. Гайнц-Гаральд дуже добре стартував і деякий час ішов третім, але після невдалої спроби блокувати обгін Баррікелло Jordan розвернуло, і Френтцен опинився в самому хвості пелотона. Після активної боротьби впродовж усієї гонки Френтцен під кінець вирішив усе ж не ризикувати і не пішов напролом.

Олексій СЕРГЄЄВ
Газета: 
Рубрика: