Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Хор Турецького запрошує на... танець

У новій програмі прозвучить мікс класики та модерну, джазу та авангарду
11 червня, 2009 - 00:00
ХУДОЖНІЙ КЕРІВНИК ТА ДИРИГЕНТ «ХОРУ ТУРЕЦЬКОГО» — МИХАЙЛО ТУРЕЦЬКИЙ / ФОТО З АРХІВУ «ХОРУ ТУРЕЦЬКОГО»

15 та 16 червня у Палаці «Україна» виступить цей популярний колектив. Арт-групу «Хор Турецького» сьогодні вважають одним із найулюбленіших естрадних колективів, який завоював серця мільйонів меломанів усього світу. Чимало шанувальників мають вони і в Україні. Незабаром «Хор Турецького» запросить киян на свою нову програму «Шоу триває». Якою вона буде, і в чому секрет творчого довголіття колективу (наступного року хору виповниться 20 років), розповідає художній керівник та диригент хору свого імені — Михайло Турецький.

— У чому секрет вашого довголіття на естраді?

— Напевно в тому, що ми — класичні музиканти, «упакували» себе в шоу-програму, розраховану на широку аудиторію. Наші виступи подібно кубику Рубика з різними гранями, щось зачепить одних, а щось знайде відгук в інших глядачах. Наприклад, деякі люди не люблять оперу. Але ми умудрилися навіть тих, хто байдужий до цього жанру, зробити його шанувальниками, тобто намагаємося знайти креатив і привабити своїм виступом публіку. В нашій арт-групі образ пісні формується вокальними і сценічними засобами, а складне багатоголосся хорових епізодів замінюємо сольними партіями. Тому в концертах звучать оперні арії та міський романс, фрагменти літургійної синагогальної музики та класичні мюзикли, джазові композиції та естрадні хіти.

— Як вплинула на вас криза?

— Останні три роки ми давали по 300 концертів! Протягом одного дня іноді вдавалося побувати в трьох різних регіонах. Зараз стало менше запрошень і з’явився час попрацювати над новим матеріалом і над собою. Співробітничати із західними аудіо- та відеокомпаніями, робити нові записи, просуватися з точки зору аудіо- та відеоряду, радійного матеріалу. Криза нам допомагає самоудосконалюватися.

— Михайло, ходять чутки, що ви задумали створити жіночий хор...

— Вже провели кастинг і відібрали 43 кандидатури. Хочемо, щоб учасники нового проекту зайняли власну нішу. Це буде група високопрофесійних вокалісток від 20 до 30 років. Не співочих боягузів, а співачок із сильними та красивими голосами. В своїх програмах вони повинні показати високий творчий, артистичний, музичний, вокальний рівень, а не агресивну сексуальність, яка чомусь нині вискочила на естраду. До речі, на кастинг приїжджали учасниці з Києва, Харкова, Дніпропетровська. Адже ваша країна завжди славилася голосами. Виявилося, що співаючих жінок набагато більше, ніж співаючих чоловіків. Ми беремося продюсувати цей проект.

— Які новинки чекають меломанів на концерті в Києві?

— Ми з’єднаємо «Привид опери» Ллойда Веббера з кантатою Сергія Прокоф’єва «Олександр Невський». І доводимо, що Веббер у своїй творчості зазнав впливу таких композиторів, як Прокоф’єв та Шостакович. Оскільки ми по 20 років вчилися музиці, то можемо чітко дослідити цю лінію і побачити одну музичну основу творів. Це не плагіат. А ще помітили, що романс «Мохнатый шмель» існує в одній гармонії і в одному метро-ритмі з іспанською піснею «Пасадена». І також запускаємо пісні одночасно, їх прекрасно сприймає публіка. А ще розбавимо свій спів танцями, і звичайно ж, виконаємо твори в різних стилях: авангард, класика, модерн, музика без інструментального супроводу. До речі, в нашому шоу вийде на сцену жива інструментальна група. Ми проводимо багато репетицій. З нами працює постійна творча лабораторія, яка робить нам аранжування. Включили в програму і «Черного ворона», якого любить публіка, але заспіваємо його в новому аранжуванні — в ритмі року. Там є такі слова: «Ты добычи не добьешься». Пісня виявилася дуже актуальною — її можна назвати сучасним антикризовим гімном.

— В репертуарі хору багато українських пісень...

— Минулого разу ми виконували фрагменти з українських опер та оперет. Цього разу ми також підготували сюрприз, сподіваюся, що він сподобається публіці...

— Як готуєтеся до ювілею хору?

— До кризи одна з фірм хотіла спонсорувати наш гастрольний тур по всьому світу. Передбачалося, що над містами-мільйонниками і над столицями колишнього СРСР буде літати дирижабль із символікою хору, та нині ми залишилися віч-на-віч зі своїми гігантськими планами. Доведеться значно скоротити маршрут, але виступати все ж таки будемо в кращих залах Європи та Америки. Для ювілейної програми відберемо найкраще, що накопичив «Хор Турецького» за 20 років: модернізуємо, змінимо аранжування та декорації. Думаю, що не розчаруємо своїх шанувальників.

ДОВIДКА «Дня»

Дебют колективу відбувся 1990 року в Таллінні. Через два роки програма хору стала відома в багатьох країнах світу. Всі учасники колективу закінчили кращі музичні вузи і кожен зміг виявити свої неабиякі професійні якості. Ансамблева цілісність, інтонаційна віртуозність, темброве різноманіття (особливо специфічне «тенорове забарвлення»), вірне відчуття стилю, внутрішня культура і, звичайно, почуття гумору — такі доданки успіху хору Михайла Турецького, що супроводжує його в усіх виступах, де б вони не відбувалися — на концертних майданчиках чи в елітних клубах ...

Сьогодні хор під орудою Михайла Турецького успішно поєднує в своїй творчості академічну традицію співу a cappella з новою шоу-естетикою (спів з інструментальним супроводом, елементи хореографії, світлове оформлення концертів та ін.).

Наталія ЗІНЧЕНКО, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: