Світові гоночні серії Formula One і Moto Grand Prix щойно виходять на фінішну пряму, а українська першість із шосейно- кільцевих мотоперегонів уже готова назвати імена чемпіонів 2006 року.
Примітно, що боротьбу між двома фаворитами чемпіонату України нинішнього року без вагань можна порівнювати з боротьбою Шумахера й Алонсо — сезон-2006 українці закінчили з однаковою кількістю очок. Уперше за всю історію існування (перегони ЧУ проводяться з 2000 року) виникли реальні, а не номінальні підстави для проведення паралелей між кращим авто- й мотоперегонами світу й чемпіонатом України з кільцевих мотоциклетних перегонів.
На початку сезону залучили в молоду команду DDD-Racing Team віце-чемпіона Росії Максима Авєркіна, й це дало змогу команді лідирувати в загальному заліку. До четвертого етапу в складі Info300 Racing Team з'явилося ім'я двократного чемпіона Росії Сергія Крапухіна, а у фінальних перегонах під прапорами ISD Racing виступив рижанин Юріс Сварінскіс (віце- чемпіон Східної Європи). Усе це говорило про одне — в боротьбі за титул команди готові на все. Підписання ряду спонсорських контрактів новими й уже старими командами створило унікальну ситуацію, коли боротьба в чемпіонаті точилася ледве не за кожний клаптик асфальту. До фінальних перегонів у командному заліку визначилися два основних претенденти на перемогу: з символічним результатом у 300 очок лідирувала Info300 Racing Team, на 20 очок відставала ISD Racing.
Не менш напруженою ситуація була й у класі SBK, де двох головних претендентів Павла Калініна й Валерія Гарбарука розділяли всього п'ять очок. Таким чином чемпіоном у цьому класі мав би стати переможець фінального заїзду.
Перше завдання трохи спростилося для команди Info300, коли на старті класів SS400 і В відмовила техніка в Геннадія Торубарова. Представник ISD Racing, який володіє найбільшими шансами на перемогу в любительському класі, був змушений відмовитися від участі в перегонах безпосередньо на стартовій решітці. Його мотоцикл відбуксували в бокси, а перемога в класі В у результаті дісталася Олексію Мартинову (Info300).
Свої традиційні 25 очок доклав до скарбнички команди й Аттіла Ерделі. До фіналу ужгородець дістався вже чемпіоном України, однак командна боротьба змушувала його працювати лише на перемогу. До речі, Аттіла з нею справився, вигравши вже четверті (з шести) перегонів у сезоні.
Але все це було лише прелюдією до головної події — перегонів суміщених класів SS600 і SBK. Юріс Сварінскіс, Сергій Крапухін, Максим Авєркін, Валерій Гарбарук, Павло Калінін — усі мали рівні шанси на перемогу. Ситуація ускладнювалася ще й тим, що кожен з них відігравав вирішальну роль у визначенні команди-чемпіона. У таких умовах перемога в чистому вигляді цікавила лише двох пілотів: Калініна й Гарбарука. Іншим доводилося думати ще й про те, як стримати суперників, щоб не дати їм завоювати такі необхідні командам очки.
Гірше зі своїм завданням справилися іноземці Крапухін і Сварінскіс. Перший, який був змушений виступати на чужому мотоциклі, не зміг піднятися вище третьої позиції (хоча останнє коло він провів у боротьбі за другу позицію з Геннадієм Торубаровим), а другий — унаслідок падіння перетнув фінішну пряму лише шостим.
А от Гарбарук із Калініним порадували. Спочатку шансів на перемогу мав більше Калінін — одесит стартував з першої позиції, тоді як Гарбарук задовольнявся лише четвертим місцем. Старт упевнено виграв Калінін. Поки Гарбарук намагався подолати між ним і одеситом відстань, останній значно збільшив відрив і, здавалося, й близько не підпустить до себе Валерія. Однак киянин вважав інакше. Уже через два круги Гарбарук вийшов на друге місце й розпочав наздоганяти Калініна. А вже до середини дистанції майже 10-секундний розрив між двома претендентами на титул щез. Кожне коло опоненти проходили на межі, майже при кожному повороті вони ризикували втратити управління мотоциклом і, здавалося, лише силою волі утримували байки на треку. Найсильнішим виявився Гарбарук. Два круги йому знадобилося, щоб перегнати Калініна. Ще протягом одного витка одесит тримався «на хвості» в киянина, однак потім розрив почав зростати й до кінця дистанції становив більше десяти секунд. Таким чином чемпіоном України в класі SBK став Валерій Гарбарук. Його перемога забезпечила чемпіонство й команді Info300 Racing Team.
До речі, про Гарбарука й Калініна. За підсумками сезону, кількість очок одного й другого в турнірній таблиці дорівнює 130 пунктам. Титул же отримав Валерій Гарбарук за сумарну кількість перемог (три в Гарбарука проти двох у Калініна) і за останню перемогу.
Чемпіонами України в 2006 році стали:
Клас С: Торубаров Геннадій (ISD Racing)
Клас B: Євген Писарєв (Містобанк SP moto DDD Racing Team)
Клас SS400: Аттіла Ерделі (Info300 Racing Team)
Клас SS600: Максим Авєркін (Містобанк SP moto DDD Racing Team)
Клас SBK: Валерій Гарбарук (Info300 Racing Team)
Кубок командного заліку виборола Info300 Racing Team, на другому місці ISD Racing, на третьому — Містобанк SP moto DDD Racing Team.