Вже п’ять років світова музична критика шукає стилістичні й жанрові визначення для групи Gogol Bordello, організованої у Нью-Йорку екс-киянином Женею Гудзем: винаходить поняття «этно- панк» або «україно-циганське панк-кабаре», називає виступи групи музичними перформенсами, роздумує про сюрреалізм і дадаізм. The New York Times писала про Гудзя так: «На перший погляд, він скоріш за все схожий на вуличного музиканта або войовничого інтелектуала часів якоїсь революції. Однак на сцені постає ясна сила його харизми. Він робить сміливі випади, забирається на ризиковану висоту сценічного обладнання і театрально виконує сатиричні політичні скетчі у різноманітному артистичному вбранні та без нього. Іггі Поп зустрів Кафку».
Тим часом коло шанувальників цієї досить численної команди американських музикантів — емігрантів зі Східної Європи зростає за рахунок представників соціальних груп, які здавалося б, не перетинаються в естетичних потребах. Інтелектуально рафіновані куратори і критики сучасного мистецтва, екстравагантна публіка паризьких показів мод з не меншою готовністю, ніж наївно-грізні панки-тінейджери з робочих районів забувають про всяку умовність під енергетичним шквалом концертів Gogol Bordello — не задумуючись, як же цю музику класифікувати.
Сам Євген Гудзь жодного значення класифікації не надає зовсім. Але для нього має значення момент культурної ідентифікації: у американському суспільстві він органічно відчуває себе діаспорійцем, представником України і Східної Європи взагалі — з її унікальною ментальністю і культурною спадщиною. І у хуліганській інтерпретації лідера Gogol Bordello їх можна впізнати.
Випустивши цього року свій другий альбом — «Multi Kontra Kulti» — Гудзь і компанія представляють його двома великими турами: котрі вже пройшли у Північній Америці й продовжується у Європі. Після концерту у київському нічному клубі «Утюги» музиканти інтернаціональної команди Гудзя протягом 14 днів залишилися на його історичній батьківщині. Україна стала не просто одним із пунктів європейського турне Gogol Bordello, а місцем завершення його першого етапу, що охопив Іспанію, Австрію, Німеччину, Італію, Чехію, Швейцарію, Боснію, Хорватію та Данію. Після українських канікул, 18 липня група виступила у відомій у світі актуального мистецтва лондонській галереї «Tate Modern», потім тур продовжиться знову у Німеччині, Швеції і у Словенії.
Євген Гудзь говорить: «Турне «Alkogolimpics», що у перекладі з англійської означає Алкоолімпіада, природно присвячується п’ятисотріччю горілки. Ця славна історична дата підвернулася дуже вчасно. По-перше, у наш час політичного напруження бажання відірватися на зовсім не політичну тему дуже зростає. По-друге, це рятує нас від нескінченних політичних питань в інтерв’ю. І, нарешті, по-третє, після п’ятого туру ми навчилися, як завжди з величезним запізненням, що багато пити і залишатися при цьому в олімпійській формі можна тільки за допомогою горілки». Природно, спонсорами нинішнього турне Gogol Bordello у різних країнах є відомі горілчані марки — всюди, окрім України. Тут концерт було організовано силами незалежного медіа- лейбла «Thermos Records». Їх співпраця з Gogol Bordello обіцяє продовжитися восени виходом в Україні ліцензійного диску «Multi Kontra Kulti». Під час свого перебування у Києві Євген Гудзь також працював над новим музичним матеріалом у співпраці з ді-джеєм Дербастлером та іншими українськими музикантами.
Важливо, що поява на українському музичному ринку ліцензійного продукту Gogol Bordello супроводжуватиметься новим концертом групи — у рамках її осіннього турне країнами СНД і Прибалтики.
«Феномен Gogol Bordello полягає передусім у живих виступах. Саме на концертах розкривається справжня потужність групи — це майже театралізовані постановки зі звуковим рядом, що нагадує плід космічного кохання східноєвропейських ресторанних ансамблів та екстремальних нойз-музикантів, що працюють з шумовими ефектами, — говорить критик сучасної музики Євген Мінко. — Цунамі шоу Gogol Bordello може викликати в аудиторії справжню істерію. Євген Гудзь не соромиться користуватися і елементарними технічними прийомами — наприклад, поцілувати у голову одного з глядачів, щоб той розворушився і танцював вже до кінця виступу. Живі виступи Gogol Bordello не передбачають жодних оцінок у самому процесі, так і менш за все потребують схвалення.
Осінній концерт нью-йоркських етно-панків на батьківщині їхнього лідера й ідеолога планується у приміщенні київського цирку.