Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коефіцієнт гарного смаку

Добирати одяг — ціла наука...
8 грудня, 2011 - 00:00
ДО ЛАДУ ДІБРАНИЙ ГАРДЕРОБ ЧАСТО СПРИЯЄ КАР’ЄРНОМУ ЗЛЕТОВІ ТА ЗАКРІПЛЮЄ ПОЗИТИВНУ ДІЛОВУ РЕПУТАЦІЮ. НА ФОТО: КОЛЕКЦІЯ СЕРЖА СМОЛІНА IDOL / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

«Проект націлено на розвиток громадянського суспільства за всіма параметрами — політичними, економічними, соціальними і культурними», — розповідає «Дню» Павло ДІДИК, координатор проекту «Лабораторія «Зроби себе сам», що створено на базі інформаційного агентства УНІАН у березні цього року. Суть проекту — створити майданчик концентрації знань та обміну досвідом.

«Щотижня ми проводимо по два-три тренінги чи семінари популярних в Україні і за кордоном лекторів, відомих педагогів, особистостей, які досягли значних успіхів у різних сферах життя», — пояснює Павло Дідик. Він розповідає, що аудиторія проекту дуже різна і за віком, і за світоглядом: наприклад, на одну із зустрічей, присвяченій походам у гори, серед інших прийшла і жінка, якій за 70 років.

Лекції і семінари проводять представники найрізноманітніших галузей знань. «У нас уже були тренінги і семінари, присвячені сімейному бізнесу в Україні, ораторському мистецтву, вихованню залізної волі... А тепер проводимо семінар про дрес-код та вміння грамотно формувати гардероб», — підсумовує Дідик.

Семінар-практикум про основи ділового дрес-коду — перший у новому сезоні. Звичайно, декому тема дрес-коду і формування власного гардеробу може здатися дискусійною в контексті розвитку громадянського суспільства. Утім, варто згадати, що зовнішній вигляд багато про що свідчить і може зіграти вирішальну роль у важливих життєвих подіях. Наприклад, нашою державою керують люди у взутті зі страусиної шкіри, а в державних установах рішення приймають жінки у прозорих блузках. А згадаймо тепер німецьких чи британських високопосадовців... Звичайно, не одяг формує світогляд і життєві орієнтири, він є відображенням культурного рівня людини — тим важливіше знати, що, коли і куди варто вдягати. «Те, в що ми вдягнені, значно впливає на багато які життєві моменти. Потрібно враховувати все: колір, стиль, форму та силует, а також розуміти значення ділового дрес-коду в корпоративній культурі», — розповідає під час семінару психолог-практик та персональний консультант з іміджу Інеса ПУСТОВАЛОВА. Експерт розповіла, що одяг і його колір можуть посприяти як кар’єрному зростанню, так і швидкому звільненню з роботи.

Разом із консультантом зі стилю Оленою Гончаренко Інеса Пустовалова розповіла, як правильно визначити «свої» кольори та силует, сформувати базовий діловий гардероб, а головне — математичним способом вираховувати так званий «коефіцієнт консервативності», тобто наскільки консервативно і стримати потрібно вбиратися на ту чи іншу подію. Для цього потрібно відповісти на три питання: де, ким і з ким я працюю. Існує спеціальна шкала консервативності, де найвищий бал консервативності — десятку — отримують працівники фінансових установ, державні урядовці, юристи, а найнижчий — один-два бали — мають представники шоу-бізнесу, піарники та інші креативні професії. Також треба пам’ятати, що чим вищу посаду людина обіймає, тим консервативнішим має бути її стиль. Таким чином, якщо заступник директора (це приблизно вісім балів за посаду, де 10 балів — керівник) фінансової установи (10 балів за шкалою консервативності) іде на зустріч з модним художником (1—2 бали за шкалою консервативності), то, додавши три складові і розділивши суму на три, отримуємо відповідь, як саме вдягтися цій людині: чотири бали консервативності. Тобто, заступник директора фінансової установи на зустріч з художником може одягнутися вільніше, ніж на роботу, але консервативніше за самого художника.

Добирати одяг, який би личив людині та ще й сприяв її кар’єрному успіху — це ціла наука, вивчення якої згодом може дати неочікувані позитивні результати.

Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: