Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Машини як пристрасть

У столиці відбулася перша виставка ексклюзивних авто
27 квітня, 2010 - 00:00

Нещодавно в Києві з розмахом пройшла незвичайна виставка автомобілів «Ретро та екзотика Мото Шоу», що поєднала в собі класичну ретро-класику та сучасні ексклюзивні суперкари від найкращих виробників світу. «Ці категорії автомобілів однаково цікаві — як з професійної точки зору, так і з погляду емоційного навантаження, — розповідає «Дню» директор виставки Наталія Хорева. — Оскільки це перша виставка ретро-автомобілів у країні ми намагалися представити найкращі екземпляри приватних колекцій з різних куточків України».

Зі слів організаторів стало зрозуміло, що Європа вже давно хворіє на ретроманію як специфічний вид автомобільного хобі. Не зайвим буде нагадати, що подібне захоплення може собі дозволити далеко не кожний бажаючий. Утім, як виявилося, для того, щоб організувати виставку зі 170 експонатів, автопоціновувачів в Україні вистачило. Ідейним натхненником та організатором заходу виступив автожурнал «Retro&Exotika».

Серед блискучих експонатів можна було побачити різноманітні моделі відомих марок минулого століття та сьогодення: Maserati, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Jaguar, Ferrari, Aston Martin, а також BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Willys, Opel, Pontiac, Ford, ЗиС, ГАЗ.

Велике захоплення викликали вітчизняні автомобілі представницького класу, такі як «Чайка», «Волга», ЗИЛ-115 лімузин, яким пересувався 1-й секретар ЦК КПУ В. Щербицький. Такі авто не зустрінеш на вулицях, хоча власник останнього, автолюбитель з Одеси Михайло Стаханов, щороку 9 Травня у суху погоду із сім’єю виїжджає виключно на цьому авто. «Лімузин завершує лінійку радянського автопрому, абсолютно оригінальний як всередині так і зовні. 1979 року Леонід Брежнєв видав 30 таких автомобілів — по дві кожному першому секретарю». Власник зізнається, що має в колекції десять авто радянського виробництва, оскільки такі машини є «ріднішими» та близькими по духу.

Автомайстер з Києва Володимир Шквира представляв на виставці п’ять авто Mercedes-Benz, що збирали біля себе, напевно, найбільшу кількість відвідувачів. «Це пристрасть, а не лише машини», — лаконічно зауважує власник.

Автомобіль «Волга» ГАЗ-21 після опрацювання донецькими майстрами автомобільної справи перетворився на симбіоз двох епох. Справа в тім, що ззовні це «Волга», а всередині — BMW. Саме завдяки такому поєднанню збуваються мрії найбільш затятих автомобілістів — і краса, і потужність. І якщо для багатьох власників авто такі перетворення — хобі, то для директора донецького автомобільного ательє Олега Войтенко це справа життя. «Від шахтаря до автодизайнера», — говорить він. Команда професіоналів розробила власну технологію, що дозволяє поєднувати різні автомобілі в одне ціле.

Організатори виставки планують зробити її щорічною, щоб регулярно демонструвати світу «ветеранів» автомобільної справи. «Ми хочемо зруйнувати стереотип про те, що ретро-автомобіль — це такий собі старий «корчик» — недоглянутий, іржавий, з кривими колесами, — наголошує директор виставки пані Наталія. — Насправді ж ретро-автомобіль — це витвір мистецтва. Автомобілі нашої виставки вишукані, і поряд з ними буде доречним усе прекрасне, від гарного одягу до розумного спілкування».

Людмила ЖУКОВИЧ, фото Костянтина ГРИШИНА, «День»
Газета: 
Рубрика: