Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Ми не згодні з тими, хто стверджує, що все вже створено»

Завтра «SANAHUNT» відкриває бутiк-корнер Dolce & Gabbana
4 грудня, 2003 - 00:00


У 1982 році Доменіко Дольче і Стефано Габбана відкрили своє перше ательє. А через три роки на показі в Мілані в циклі «Колекції нових талантів» відбулося народження марки «Dolce & Gabbana». Відтоді без цього унікального творчого тандему неможливо уявити світову моду. Щорічні колекції чоловічого та жіночого одягу, взуття, білизни та аксесуарів, нові аромати, нові бутіки по обидва боки океану, нові виробничі потужності і отримання, здається, всіх мислимих премій. Вони створювали сценічні образи Уїтні Х’юстон, Мадонни, Кайлі Міноуг; у них одягаються голлівудські зірки і заможні жінки у всьому світі. І ось завтра «SANAHUNT» відкриє офіційний бутiк-корнер Будинку Dolce & Gabbana. А з цiєї нагоди вперше на території Східної Європи відбудеться показ колекції Dolce & Gabbana весна—літо 2004 року.

Напередодні цієї події прес-служба «SANAHUNT» люб’язно надала «Дню» ексклюзивну можливість передати знаменитим дизайнерам свої запитання, відповіді на які ми пропонуємо вашій увазі.

— Як ви визначаєте стиль Dolce & Gabbana?

Стефано Габбана: — Не легко обмежити одним визначенням всесвіт Dolce & Gabbana. Це світ, що складається з відчуттів, традицій, культури, середземноморського духу. Жінка Dolce & Gabbana, наприклад, — це сильна жінка, яка подобається собі і вміє подобатися.

Це жінка-космополіт, яка об’їздила світ, але не забуває свого коріння. Це жінка, яка надіває як корсети супер-sexy або бюстгальтери, які видно з під прозорого одягу, так і суперчоловічі смугасті костюми з краваткою та білою сорочкою або чоловічі майки, але завжди дуже високий каблук, що робить ходу надзвичайно жіночною і sexy. Вона любить привезену із Сицилії чоловічу кепку і розарій з першого причастя, який носить як намисто. Не важливо, хто вона — менеджер, дружина, мама, коханка — але завжди і за будь-яких обставин жінка до глибини душі.

Доменіко Дольче: — Те ж саме стосується і чоловіка. Розслаблений, він одягається для себе, дещо гедоніст, дуже уважний до дрібниць. Любить усе те, що не робить його схематичним, він вільний і успішний. Він може піти в офіс як у бездоганному смугастому костюмі, так і у рваних джинсах та куртці. Він той, хто диктує правила, а не підкоряється їм: з великою харизмою, він нав’язує свої традиції, надіваючи кашкет, жилет і завжди білу майку.

— Які ваші орієнтири — в мистецтві, музиці, архітектурі?

С. Г.: — Вулиця є для нас незамінним джерелом натхнення: шляхом уважного спостереження за тенденціями і схильностями, які народжуються в низах, ми приходимо до багатьох нових та оригінальних ідей. Дискотеки також є для нас улюбленим пунктом спостереження.

Д. Д.: — До цих «неформальних» джерел і до наших традиційних орієнтирів (тобто Вісконті і Сицилія) можна додати почуття, які вселяються релігією та набожністю людей, шедеври мистецтва та італійського неореалізму, зняті Росселліні, і великі ікони стилю всіх часів, від Мадонни до Анни Маньяні.

— Яка епоха вам найближча?

С. Г.: — Я обожнюю п’ятдесяті роки з простакуватою чарівністю красунь з фотографій; мене також зачаровують вісімдесяті роки з їх зарядом енергії та гламуром, характерним для всіх аспектів соціального життя.

Д. Д.: — Стиль тридцятих років, а особливо великих дів Голівуда, і зараз мене чарує і надихає. Але я добре почуваю себе зараз: ця епоха багата на перспективи та зміни, а Dolce & Gabbana завжди намагається проеціюватися в майбутнє, ніколи не втрачаючи своїх традицій.

— Жінка Dolce & Gabbana: хто вона?

Д. Д.: — Ми завжди пропонували тип чуттєвої середземноморської жінки, впевненої в собі і своїй чарівності, як, наприклад, Моніка Беллуччі. Ми завжди вважали, що жінка сексуальна, коли вона природна, коли вона в гармонії зі своїм тілом та зі своїми жестами. Навіть звичайний жест може мати заряд чуттєвості за правильних умов!

С. Г.: — Тому, коли ми створюємо свої колекції, ми завжди думаємо про безліч аспектів: про посадку по фігурі і комфорт, які дозволяють жінці почувати себе в своїй тарілці, але також і про гламур та чуттєвість, щоб підкреслити красу тіла, що їх надіває. Баланс, якого ми досягаємо нашими лініями, повністю відображає нашу концепцію жінки Dolce & Gabbana: це жінка іронічна, життєлюбна, середземноморська і пристрасна, яка має природжений шик, але здатна також переживати сильні, яскраві почуття. Бо щоб бути сексуальною, треба передусім подобатися собі, бути природною, дати проявитися своїй чарівності!

— Створення яких колекцій — чоловічого чи жіночого одягу — вам ближче?

С. Г.: — І та, й інша колекції для нас дуже важливі, і обидві заслуговують нашої повної уваги і вивчення.

— У чому успіх дуету Дольче і Габбана?

С. Г.: — Я думаю, що секрет у тій пристрасті, з якою ми працюємо, в любові, яку вкладаємо в нашу працю. Іноді, коли я аналізую все те, що ми створили за двадцять років роботи, я розумію, що ми так виросли завдяки тому, що працювали разом: допомагаючи один одному, порівнюючись один з одним, підтримуючи один одного в найскладніші моменти, але завжди з бажанням висловити найкращим чином і вільно те, що відчували.

Д. Д.: — Дизайнер завжди повинен здогадуватися, чого хочуть люди, ще до того, як виникне необхідність: справжній маркетинг народжується на вулиці. І не тільки це: дизайнер завжди повинен уміти бути вірним власному стилю, ніколи не повторюючись, він завжди мусить мати своє обличчя, але не здаватися старим або перевершеним. Секрет успіху полягає також у тому, щоб бути завжди актуальним, уміти грати з певним випередженням, давати людям те, що вони хочуть і що дає їм комфорт, що дозволяє їм бути сексуальними і щасливими. І, сподіваємося, нам це завжди вдається: бути щасливими і робити щасливими інших. Разом.

— Що вас займає в житті? Чи є страхи і хвилювання?

С. Г.: — Нам дуже подобається наша робота, якою вже майже двадцять років ми займаємося з великою любов’ю, і ми приділяємо велику увагу тому, що відбувається навколо нас, музиці, кіно.

Д. Д.: — Якби ми мали більше часу, нам би дуже хотілося подорожувати... Та оскільки робота нас дуже поглинає, ми вирішили зайнятися облаштуванням наших будинків, таких, як у Стромболі або Рокебруні, де нам вдається провести кілька днів відпочинку з найближчими друзями.

С. Г.: — Звичайно, мистецтво представляє для нас великий інтерес, особливо сучасний живопис. Ми дуже любимо подорожі, особливо до великих столиць стилю та екзотичні місця, як, наприклад, Мальдіви. Хвилювання? Їх багато, але радість від роботи, яку ми робимо, сильніша за все.

— Чи можна говорити про домінування італійської моди?

С. Г.: — Сьогодні італійська мода надто організована в «систему» і, можливо, втратила дещо ту елітарну ауру, яку мала в минулому. Безумовно, італійський стиль затвердився у світі завдяки бездоганному злиттю креативності, стилю і маркетингу; але на майбутнє важко передбачити бум, аналогічний тому, який означив останні десятиліття. Можливо, ми застанемо ще одне хороше зростання, однак воно буде вибірковим. Тільки кращі, з найціннішими ідеями і більш організованою системою за плечима, зможуть викликати захоплення в майбутньому. Тому що мода, як і поезія, — пам’ять майбутнього: вона використовує урок нинішнього та минулого досвіду, щоб проеціювати його на інший образ поведінки, що дозволяє отримувати новий досвід. Мода впливає на суспільство, але також зазнає його впливу: тероризм, глобалізація, етнічність — усі великі соціальні процеси фільтруються модою, за аналогією або протидією, і роблять внесок у створення нового образу, який суспільство в свою чергу скопіює з моди. Це процес безперервного обміну. Звичайно, мода не може залишатися байдужою до роботи бірж або до міжнародного напруження, оскільки ми включені до загального процесу; однак мода має свободу знову винаходити себе і, можливо, завдяки зростаючій владі іміджу, свободу знову по-своєму винаходити світ. Але імідж повинен бути сильним, перемагаючим, актуальним і водночас уже спроеційованим у майбутнє.

Д. Д.: — Крім того, треба визначити фундаментальну різницю. З одного боку, є «суть» моди, тобто пропозиція нею виробів, звернених до деяких кліше: брюки, сорочки, піджаки. Ніхто не може створити брюки з трьох штанин, оскільки вони не будуть придатними.

З іншого боку, є «існування» моди, тобто різні інтерпретації виробів, стилів, силуетів, що пропонуються кожним дизайнером, перетворення на нові форми класичних виробів для переведення загальних ідей у його особисту, індивідуальну реальність. Новизну треба шукати саме в цій безперервній силі творчості, в цій невпинній новій інтерпретації, яку кожен дизайнер створює з матеріалів та форм, з якими йому доводиться працювати. Тобто ми не згодні з тими, хто стверджує, що все вже створено, — принаймні не в цьому смислі.

— Секрет збереження творчого і партнерського тандему?

Д. Д.: — Ми маємо звичку говорити один одному все, що думаємо. Ми завжди були відверті один з одним, тому що саме з постійного порівняння ідей народжується наш стиль.

С. Г.: — Наприклад, Доменіко більш віддає перевагу брюкам баггі, вирізам у формі V і більш м’яким формам, тоді як я люблю більш чіткі лінії і светри з високим коміром. І я, абсолютно не бентежачись, говорю, що я не згоден з його ідеями. У результаті ми завжди приходимо до створення чогось, що подобається обом, чогось пізнаваного і унікального.

Д. Д.: — Одяг, зроблений двома дизайнерами, має спільну душу, тому що народжується із злиття двох ідей. Іноді трапляється, що ми маємо різне бачення одного образу: буває, ми сперечаємося з приводу довжини, кольору, крою. Проте в кінці ми завжди приходимо до згоди, яка приносить нам обом повне задоволення. І результатом є те, що кожен виріб має своє особливе обличчя.

— Якими вам видаються перспективи в Україні і зокрема в магазині «Санахант»?

С. Г.: — Перспективи мені видаються дуже хорошими: це ринок у великому розвитку, який ми вважаємо важливим. «Санахант» першим повірив у нас і почав представляти нашу продукцію у вашій країні, і він робить прекрасну роботу! Вітаємо!

Підготувала Ганна ШЕРЕМЕТ, «День»
Газета: 
Рубрика: