Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Модна осінь

11 жовтня стартує Ukrainian Fashion Week
2 жовтня, 2007 - 00:00
ФРАГМЕНТ КОЛЕКЦІЇ ЛІЛІЇ ПУСТОВІТ, ПРЕДСТАВЛЕНОЇ НА ОСТАННЬОМУ ТИЖНІ УКРАЇНСЬКОЇ МОДИ

Ні для кого не новина, що створення Національного тижня прет-а-порте — невід’ємна складова модного бізнесу будь-якої країни. Саме в цьому напрямку українські модельєри та шанувальники вітчизняного виробника працюють вже цілих десять років. Адже вже скільки існує Ukrainian Fashion Week.

Хтось скаже, що десять років це дрібниці для історії, але для молодої держави та української fashion-індустрії десять років — це не просто роки тяжкої праці, це роки, протягом яких організатори «модного» тижня привчали споживача не просто любити, а й поважати українського виробника, навчали не соромитися напису made in Ukraine та, зрештою, розбиратися в модних тенденціях. Засновники тижня прет-а-порте цілком справедливо стверджують, що Ukrainian Fashion Week — це гарантія стабільної уваги до української моди.

Ще в минулому столітті (1997 рік) український істеблішмент лише вчився вимовляти «тиждень прет-а-порте», а вже сьогодні Світлана Бевза дебютує із самостійним показом, Андре Тан не лише є ведучим телевізійного проекту, а й відкриває свої бутіки в Україні, Парижі, Москві, Санкт-Петербурзі, одяг від Лілії Пустовіт знають, люблять та носять в Італії, Великій Британії, Швейцарії...

За ці роки Український Тиждень Моди та дизайнери стали не лише культурологічними барометрами суспільства: від участі в інавгурації президента до створення образів на Євробачення, від костюмів героїв популярних телевізійних шоу до партнерства і кінофільмах Романа Балаяна та Кіри Муратової, від обкладинок журналів до участі в найрейтинговіших телевізійних проектах — вплив української моди та дизайнерів на життя країни важко перебільшити.

Вже через кілька тижнів всі модники України зможуть побачити, що ж саме дизайнери запропонують одягати весною та влітку 2008 року. Поки що засновники та партнери Ukrainian Fashion Week ностальгічно згадують, що ж відбувалося і яким був тиждень моди десять років тому.

«Український тиждень прет- а-порте — це перша акція із серії, що проводиться періодично, двічі на рік, головною метою якої є популяризація національної моди та її виробників. Український тиждень моди це акція національного масштабу, яка з часом може перетворитися на комерційну, як це прийнято в всьому світі» — саме такими словами починався прес- реліз першого Тижня Моди, що відбувся у листопаді 1997 року в приміщенні Київської Країмської кенаси. Що ж, сьогодні з впевненістю можемо сказати, що Ukrainian Fashion Week є професійною акцією національного масштабу, яка повністю відповідає формату європейських тижнів моди.

Цього року ми знову зможемо відвідати такі проекти, як «Нові імена» — покази найкращих молодих та талановитих дизайнерів, «Fresh Fashion», що надав можливість сповна заявити про себе вже досить відомим, але молодим дизайнерам, чий бізнес перебуває на початку розвитку. Поява в офіційному графіку Тижня окремого дня для суто чоловічої моди, «Man’s fashion day», зробила причетним до модних процесів тисячі чоловіків країни. В березні минулого року Ukrainian Fashion Week дав старт проекту Trade Mark Defile. Це покази провідних торгових марок одягу, представлених на українському ринку. Нагадаємо, що буквально нещодавно він пройшов вчетверте і відзначився тим, що на ньому були представлені, крім традиційних учасників, і другі лінії дизайнерів (Оксана Караванська, Анна Бабенко, Світлана Тегін, Олена Олійник). Продовжує існувати проект «АнтиСНІД», до якого цього року долучилося 32 дизайнерів.

Проте без сюрпризів не обійдеться і цього разу. Чого варті лише Дні італійської моди в Україні та сам Олексій Залевський.

Організатори радіють, що з кожним роком колекції українських дизайнерів, кожен з яких має своє ательє або студію, стають все більш доступними для споживачів. Ті, хто люблять та хочуть придбати одяг відомих брендів, можуть знайти його сьогодні у монобрендових та мультібрендових магазинах. Але, на жаль, за словами засновника Ukrainian Fashion Week Олександра Соколовського, «таких магазинів в Україні ще досить мало: 21 магазин у Києві, три магазини у Львові та в Одесі, два — у Харкові, Донецьку, Дніпропетровську та один магазин у Херсоні». Але голова оргкомітету та співзасновник Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська запевняє, що ще через 10 років ми побачимо вже зовсім іншу картину. «Адже своє друге десятиліття Український Тиждень Моди розпочне постановкою оптимістичних цілей: вихід на світові подіуми та шоу-руми, створення потужного fashion-потралу, завоювання 10 відсотків долі фешн-ринку країни. Чи вдасться? Поговорімо про це у жовтні 2017 року. Та зараз ми говоримо, що нам є чим пишатися», — каже Ірина Данилевська.

Ірина КОНОНЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: