Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

НОВИНИ ВІД PRO-Формула

Compaq — більше, ніж просто спонсор
23 травня, 2001 - 00:00

Ось уже більше як три десятки років рушійною силою розвитку Формули-1 є реклама. З першого погляду все просто — спонсор робить внесок у скарбничку команди, розміщує за це свій логотип на боліді і чекає на віддачу. І він може чекати на неї до нескінченності, якщо тільки цим і обмежиться. Таких, як він, — десятки, час присутності зображення на екрані не такий уже й великий, тому його реклама цілком може загубитися в натовпі. Щоб цього уникнути, не можна сидіти склавши руки, треба постійно привертати до себе увагу.

У Compaq це зрозуміли, як тільки їх «підопічний» Williams-BMW пішов угору. І стали кувати залізо, «не відходячи від каси». Для цього вирішили зняти особливий рекламний ролик. На першому етапі його створення була необхідна Ідея. Спочатку лише в загальних рисах — яким є предмет реклами, на кого вона розрахована, яку інформацію необхідно донести. Чотири члени «креативної» команди рекламістів відгородилися від зовнішнього світу і влаштували «мозковий штурм» — безперервно закидали один одного всілякими, навіть найбезглуздішими ідеями, поки не досягли потрібного результату. Вирішено було показати, що Compaq є не просто спонсором, що його участь у команді дає змогу Williams-BMW змагатися на найвищому рівні. Для цього передбачається «посадити» за кермо FW23 членів Williams-BMW, від найнижчої ланки до самого верху.

А опісля настала черга сценаристів — які кадри треба буде зняти, які тексти озвучити, як їх сумістити. Коли цілі було визначено, а завдання поставлено, почалися перегони з часом — треба було встигнути до відкриття сезону в Мельбурні, а надворі на той час було Різдво. Новорічні свята і відпочинок від їх святкування «з’їли» майже місяць. І лише в лютому на мокрій холодній трасі Сільверстоун почалися зйомки.

Болід без двигуна возили за вантажівкою, а гонщик, який керував болідом, лежав на підлозі, щоб не потрапити в поле зору камер. Після цього всі вирушили на фабрику Williams. Болід розмістили на тестовій лаві, яка за допомогою гідроприводів дає змогу моделювати поведінку машини на різних трасах. Тепер почали комбінувати зображення «Телезірок» із відзнятими раніше кадрами. Асистенти за допомогою вентиляторів і пляшок з водою приводили осіб, яких знімали, до стану, що відповідав би вуличним погодним умовам. Ключовим моментом стала зйомка Френка Вільямса. Френк не сидів за кермом машини з 1986 року, тому знімальній групі довелося чимало попрацювати.

По закінченню зйомки все зняте ще раз переглянули, загладили «шорсткість», затвердили отриманий результат в Compaq і в Williams, ретельно сумістили звукову доріжку з відеорядом. Готове, ілюзія стала реальністю.

Олексій СЕРГЄЄВ
Газета: 
Рубрика: