Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Об’єкти вандалізму

10 серпня, 2000 - 00:00

Нарешті стали відомі імена двох «митців»- хуліганів, які використали за призначенням знаменитий пісуар Марселя Дюшана (1917), що експонувався в лондонській Tate Modern Gallery. Це ті самі Юан Цай та Жіан Жі Сі, які минулого року влаштували у Tate Modern Gallery подібний експеримент щодо використання за призначенням об’єктів сучасного мистецтва — упродовж п’ятнадцяти хвилин «вільні експресіоністи» стрибали голяком на інсталяції відомої англійської мисткині Трейсі Емін. Ця інсталяція являла собою ліжко із запісяним простирадлом, що, за задумом митця, втілювало собою спогади про вогке дитинство. Назвавши свою торішню витівку акцією «Двоє голих чоловіків стрибають на ліжку Трейсі», Юан Цай та Жіан Жі Сі уникнули будь-якого покарання, що спонукало їх до подальших експериментів. Концепція нинішньої акції виглядає ще досконалішою, оскільки покликана «увічнити дух сучасного мистецтва, покликати суспільство замислитися над тим, що дія спрямована на об’єкт мистецтва, сама собою є мистецтвом», а також, що не менш важливо, — «розширити стандартні уявлення суспільства на природу сечі». Перемогу можуть святкувати не тільки вільні експресіоністи, до яких не було вжито ніяких громадських санкцій, а й сучасне мистецтво взагалі, яке досягло нарешті переоцінки цінності об’єктів мистецтва, про яке так мріяли його батьки-засновники — «акт вандалізму» над дюшанівським пісуаром викликає радше усмішки, ніж осуд.

За матеріалами «Daily Art» і сайту Guelman.ru
Газета: 
Рубрика: