У неділю розпочався Успенський піст, який триватиме два тижні. Він готує православних християн до гідної зустрічі одного з найшанованіших свят — Успіння Божої Матері, який відзначають 28 серпня. «Піст і молитву святі отці називали двома крилами, на яких віруючий підіймається до Бога, — зазначає ієрей Димитрій (Познанський), настоятель храму преподобного Романа Сладкоспівця (УПЦ). — Оскільки дух, душа та тіло людини перебувають у безпосередній взаємодії, за допомогою посту православні християни ослабляють вплив плоті на душу, і, відповідно, вплив пристрасних душевних порухів на дух — місце, де зустрічаються людина з Богом. Присутній у пості й момент жертви — самообмеження. Проте слід пам'ятати, що жодне самообмеження в їжі не буде постом сприятливим, якщо поєднуватиметься з гординею, самозвеличуванням, приниженням ближніх, образами або заздрістю. У піст заведено частіше бувати на богослужіннях, особливу увагу приділяти молитві, милостині, примиренню з ближніми, відвідуванню хворих і ув'язнених».
Згідно з церковним статутом, Успенський піст є досить суворим: крім загальної заборони на будь-яку їжу тваринного походження, в понеділок, середу та п'ятницю ченці утримуються від вареної їжі, у вівторок і четвер дозволяється вживати варену їжу без олії, а в суботу та неділю дозволена варена їжа з рослинною олією та вино. У свято Преображення Господнього (19 серпня) дозволяється також риба. Для мирян, зазначає о. Димитрій, зазвичай роблять послаблення, залежно від фізичного здоров'я та духовного віку. Такі послаблення узгоджують із духівником. «У більшості випадків піст розраховують таким чином, щоб не приводити людину до фізичної знемоги, здатної зробити її похмурою, дратівливою, нездатною до праці та доброчесності. Піст не повинен бути показним і лицемірним. Публічний піст не лише не сприятливий, а й призводить до засудження».
На жаль, останнім часом у середовищі невоцерковлених людей поширився погляд на православні пости, як засіб для оздоровлення, виведення шлаків із організму тощо. Насправді, пояснює о. Димитрій, піст може бути як корисний, так і шкідливий для здоров'я. «Піст — не дієта, його призначення міститься виключно в духовній сфері. Позбавлений віри, молитви та доброчесності, піст марний і не має жодного сенсу».