Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Про нове покоління в українській моді

Одна із лауреатів Best Fashion Awards Наталія КАМЕНСЬКА: «Коли Пустовіт і Анісімов починали, ще не було Інтернету, блогерів, байєрів... Були модельєри і величезна пострадянська порожнеча»
2 жовтня, 2012 - 00:00
ОБРАЗИ ІЗ КОЛЕКЦІЇ KAMENSKAKONONOVA СЕЗОНУ ОСІНЬ — ЗИМА 2012—2013 / ОБРАЗИ ІЗ КОЛЕКЦІЇ KAMENSKAKONONOVA СЕЗОНУ ОСІНЬ — ЗИМА 2012—2013 KATYA BOULAKH ДЛЯ KAMENSKAKONONOVA

Нещодавно в Києві відбулася III Церемонія нагородження Першої української премії в галузі моди Best Fashion Awards. Нагадуємо, що BFA заснована 2010 року і вручається щорічно. Цього року серед номінованих хедлайнерів українського світу моди особливо заявив про себе бренд КamenskayaKononova двох молодих дизайнерів Наталії Каменської і Олесі Кононової. Їхній дует узяв винагороди одразу в двох номінаціях — «Кращий дизайнер аксесуарів» і «Кращий дизайнер жіночого одягу», випередивши, зокрема, торішніх лауреатів Ірину Каравай і Лілію Літковську.

Про те, якою бачить українську моду нове покоління дизайнерів, «Дню» розповіла Наталія КАМЕНСЬКА:

— Ви належите до плеяди українських дизайнерів, які з’явилися на подіумі відносно нещодавно. Це покоління наступне за Лілією Пустовіт, Віктором Анісімовим й іншими гідними дизайнерами, які вже належать, так би мовити, до класиків. Яким ви бачите молоде покоління українських дизайнерів, нову fashion-генерацію?

— Якщо говорити глобально, то завжди різниця між поколіннями була очевидною. Адже час не стоїть на місці, все довкола прискорюється і розвивається. Напевно, можна сказати, що наше покоління інтерактивніше. Коли Пустовіт і Анісімов починали, ще не було Інтернету, блогерів, байєрів, і навіть такого поняття, як «дизайнер», не існувало. Були модельєри і величезна пострадянська порожнеча. Їм довелося дуже багато працювати для того, щоб «приручити» клієнтів. Завдяки їм та Ірині Данилевській (співзасновник Ukrainian Fashion Week. — Ред.) ми тепер маємо можливість працювати і розуміти, що реально досягти всього, головне — старанність.

— Мода, яку ви створюєте, яка вона і головне — для кого? На кого ви орієнтуєтеся: luxury-сегмент чи не тільки?

— Наш клієнт швидше дослідник, ніж завзятий шопоголік. Для нього важливіше знайти щось своє, унікальне, ніж бути максимально у тренді. Ми, у свою чергу, теж культивуємо в собі ці якості: не лише випромінювати дух часу, але й мати потенціал бути актуальними поза часом.

— Чи є проблемою відсутність у нашій країні середнього класу для вас як дизайнера і для вітчизняної моди в цілому?

— Люди вже готові купувати, проблемою української моди є відсутність індустрії, а звідси — інвестицій у неї. Наприклад, ми хотіли б запустити другу лінію — дизайнерський одяг за доступною ціною. Але це украй складно реалізувати: проблеми з сировиною, з якісним пошиттям за адекватною ціною, з податками тощо, та й через таких конкурентів, як Zara.

— Чи помітні зміни у дизайнерському середовищі станом на сьогодні? І як трансформується ставлення моди до суспільства і суспільства до моди?

— Змінюється ставлення до дизайнерів, усі мають постійних клієнтів, які їм цілковито довіряють, одяг українських дизайнерів можна побачити в авторитетних магазинах, і не тільки в Україні. В принципі інтерес до модної індустрії помітно зріс останніми роками. Відбувається розвиток, і це найважливіше.

— Наш модний ринок вже можна назвати індустрією, якщо говорити про українську текстильну промисловість? Де ви купуєте тканини, і чи була спроба співпрацювати з вітчизняним виробником?

— Індустрії немає, бо, як я вже зауважила раніше, немає промисловості. Все складно з тканинами і фурнітурою. Є чудові тканини, які привозять з Європи, але, зазвичай, це — сток, а ціни на регулярні тканини зашкалюють, тож собівартість виробу виходить украй високою. Ми сподіваємося, що ця ситуація все-таки здатна змінитися, оскільки Україна має неймовірний потенціал. Потрібно виховати довіру до українського виробника і стимулювати розвиток індустрії на державному рівні.

 

 

 

 

 

 

 

Ельвіра МАТРОСОВА, Літня школа журналістики «Дня». Фото надані kamenskakononova
Газета: 
Рубрика: