Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Радість пізнання

Призи II Київського міжнародного кінофестивалю роз’їхалися до Туреччини, Польщі, Великої Британії, Литви та Росії
3 червня, 2010 - 00:00
ГРАН-ПРІ КІНОФЕСТИВАЛЮ ЗАВОЮВАВ ФІЛЬМ «БАБАЙ». ТУРЕЦЬКИЙ РЕЖИСЕР АТАЛАЙ ТАШДІКЕН, ОТРИМУЮЧИ НАГОРОДУ, СКАЗАВ, ЩО ПРИЗ У 20 ТИСЯЧ ДОЛАРІВ ВКЛАДЕ В НАСТУПНУ СВОЮ КАРТИНУ, СЦЕНАРІЙ ДО ЯКОЇ ВЖЕ НАПИСАНО / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Гран-прі II Київського міжнародного кінофестивалю завоював фільм «Бабай». Цю стрічку зняв турецький режисер Аталай Ташдікен. Одержуючи винагороду, він сказав, що приз у 20 тисяч доларів укладе в наступну свою картину, сценарій до якої вже є. До речі, київське Гран-прі стане 24-ю винагородою, яку завоював цей фільм. Сюжет «Бабая» ґрунтується на реальних подіях. Фільм переносить глядачів у турецьку глушину. Він розповідає про зворушливі взаємини брата й сестри після смерті матері: батько дітей одружується, мачусі маленькі діти чоловіка не потрібні, і він відмовляється від них. По змозі сиріт опікає дідусь-каліка. Голова журі, відомий грузинський кінорежисер Отар Іоселіані під час вручення вищої винагороди КМКФ зізнався, що картина стала одним з найсильніших його потрясінь за останні роки.

— Я задоволений, що в Києві попрацював із розумними, вимогливими, принциповими й веселими людьми — членами журі, — сказав Іоселіані. — Це була нелегка робота — багатогодинні перегляди картин. Бажаю переможцям фестивалю хоробрості й витримки — ці якості дуже потрібні всім, хто сьогодні має справу з кінематографом.

Нагадаємо: цього року в конкурсі змагалися 15 фільмів. Єдину українську картину в основній програмі «Любити або вбити» («Стріляй негайно!») Віллена Новака відзначено призом «За найкращу чоловічу роль», який посмертно присудили Юрієві Степанову за виконання головної ролі. Хвилиною мовчання гості фестивалю й глядачі вшанували пам’ять двох чудових акторів — росіянина Юрія Степанова та українця Леся Сердюка, які померли цього року.

По дві винагороди отримали: «Будинок зла» поляка Войцеха Смаржовського (найкращий сценарій і найкраща режисура) і чорно-білий «Вир» литовця Гітіса Лукшаса (найкраща жіноча роль і найкраща операторська робота).

Під час закриття фестивалю його президент Богдан Ступка сказав: «Сталося! Ніхто не вірив, що фестиваль відбудеться. Я теж не вірив. Ми розвиваємося, учимося на помилках, а ще ризикуватимемо й продовжуватимемо свій фестивальний шлях. З легкої руки члена журі Армена Джигарханяна відтепер девіз фестивалю — «Радість пізнання». За кінотиждень глядачі пережили багато радісних хвилин, знайомлячись із новими роботами кінематографістів різних країн. До зустрічі на третьому Міжнародному Київському кінофестивалі в травні наступного року!».

Ну, а для читачів «Дня» ми підготували ексклюзивні зустрічі з гостями нинішнього огляду. Перша з них — з Отаром Іоселіані — у найближчих номерах.

ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУ «ДЗЕРКАЛО», ЯКИЙ ПРОЙШОВ У РАМКАХ ФЕСТИВАЛЮ

Головний приз журі конкурсу «Дзеркало» присуджується документальному фільму The edge of dreaming режисера Amy Hardie (UK).

«За артистизм і майстерне поєднання різних видів кінематографа в особистій сповіді художника».

Диплом присуджується документальному фільму «Мій батько Євген» режисер Андрій Загданський (USA, Ukraine).

«За драматичну інтерпретацію історії країни через долю кінематографічної родини».

Диплом присуджується ігровому фільму Starring Maja режисера Teresa Fabik (Sweden).

«За гуманізм і новаторське перетворення класичного сюжету про гидке каченя».

ЦИТАТА «Дня»

Борис АБРАМОВ, Генеральний директор Київського Міжнародного кінофестивалю:

— КМКФ стане потужною платформою обміну досвідом між світовими та вітчизняними кінематографістами, залучення капіталів і уваги до гідних проектів української творчої молоді. Наша мета — надати українському глядачеві унікальну можливість знайомитися з фестивальними новинками непрокатного кіно як мейнстрим, так і арт-хаус напрямів, що посприяє становленню високого соціального статусу кінематографа в Україні.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: 
Рубрика: