Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Розетка чи АЗС?

Українська міліція планує закупити 2000 «автогібридів»
3 серпня, 2011 - 00:00

Нещодавно Кабінет Міністрів заявив про намір оновити парк патрульних машин Міністерства внутрішніх справ (МВС). У перспективі, як йдеться на офіційному сайті відомства, дві тисячі машин марок ВАЗ та УАЗ будуть замінені на японські бензиново-електричні гібриди Тоуоta Prius, що дозволить скоротити щорічне споживання бензину на 16 тисяч тонн, викиди парникових газів — на 54,5 тисячі тонн. Як порахували в МВС, витрати на придбання палива знизяться на 162,7 тисячі гривень (автомобілі-гібриди, крім бензинового бака, мають вбудований енергогенератор, який заряджається в процесі руху машини, після чого двигун перестає споживати бензин і переходить на електроенергію).

Один такий «гібрид», як зазначають у МВС, у середньому коштуватиме українській міліції в 40 тисяч доларів. Проте оновлення планується здійснити за рахунок коштів, отриманих від продажу державної квоти на викиди парникових газів (договір з Японією за Кіотським протоколом, 2009 р.).

Тим часом оновлення свого автопарку вже розпочала Дніпропетровська облдержадміністрація. Два електромобілі комунального підприємства «Муніципальна гвардія» з початку липня патрулюють центр і парки міста. За словами заступника голови Дніпропетровської облдержадміністрації Івана Ступака, «це буде екологічно чистий транспорт, зручний для патрулювання та затримання вуличних злочинців, а ще значно зекономить витрати на енергоносії».

Цікаво, що максимальна швидкість дніпропетровських патрульних електрокарів — 25 (!) кілометрів на годину. Як пояснив «Дню» представник Всесвітнього фонду природи в Україні, учасник навколосвітньої подорожі на електромобілях Андрій Білокінь, ці машини — гольф-кари — вже давно використовуються за кордоном для патрулювання, однак лише в закритих приміщеннях, зокрема, на вокзалах, аеропортах... «На відкритій місцевості вони будуть малоефективними», — зазначає Білокінь.

Ефективність електромобілів вже давно використовують у різних країнах. Наприклад, у Великій Британії — це безкоштовна парковка та проїзд у центр міста, можливість руху по полосі, призначеній для громадського транспорту. В США та країнах Євросоюзу — безвідсоткові кредити й субсидії. Також створюються спеціалізовані мережі техобслуговування та зарядні станції.

В Україні ж подібної практики поки що немає. Однак, незважаючи на це, на нашому ринку наприкінці травня вже з’явилася перша компанія, яка поставляє електромобілі з Гонконгу. За словами Білоконя, який брав участь у тестуванні машин цієї компанії, китайські електромобілі компактні, з максимальною швидкістю близько 80 кілометрів на годину. На одному «заряді» такий електромобіль може проїхати максимум 100 кілометрів. А коштує один такий екземпляр в Україні 14 — 18 тисяч доларів. Ціна кілометру пробігу — всього дві копійки. Як наголосив «Дню» Білокінь, «це чудовий варіант для поїздок на роботу. Тим паче, що таку машину можна повністю зарядити від звичайної електромережі за одну ніч».

Можливо, вже в найближчому майбутньому електромобілі стануть популярними в Україні, а як тільки це станеться, їх ціна буде значно доступнішою. Поки що експерт радить купувати такі машини в Китаї. Адже там вони коштують на чотири-вісім тисяч доларів дешевше (близько 10 тисяч доларів). Ще 900 доларів коштуватиме транспортування покупки на кораблі. Мито ж взагалі платити не потрібно, адже воно накладається на об’єм двигуна, а тут ніякого «об’єму» немає», — каже експерт.

Що ж до необхідної інфраструктури, то Білокінь переконаний: електрозаправні станції з’являться вже найближчим часом: «Хоча вже сьогодні чимало українських АЗС та парковок обладнано розетками. Я взагалі Україну перетнув електрокаром, при цьому жодних незручностей не відчував. Шкода лише, що в нас поки що все це відбувається тільки на ентузіазмі екологічно свідомих громадян».

Олексій ЛАВРИНЕНКО, Літня школа журналістики «Дня»
Газета: 
Рубрика: