Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Свіжі ідеї приходять із «нової» Європи

Вважає колекціонер рекламного відео Жан Марі Бурсико
4 листопада, 2003 - 00:00

«Скільки можна?!» — нерідко вигукуємо ми, сидячи перед телевізором і чекаючи на закінчення рекламного натиску. Проте — неймовірно, але факт — у світі щорічно знаходяться понад 250000 чоловік, охочих шість годин поспіль, вночі, дивитися рекламні ролики, при цьому сплативши за сеанс добровільної «екзекуції» чималі гроші. Це — рекламожери. І це — їхня ніч.

Найяскравіша і наймасовіша подія рекламного бізнесу, двічі занесена до Книги Гіннеса — «Ніч рекламожерів» — відбудеться у Києві 8 листопада в Міжнародному центрі культури та мистецтв (Жовтневий палац). Цього разу в програмі здебільшого «свіжі» динамічні ролики, більшість із яяких датується нинішнім роком. Крім того, українські глядачі зможуть тепер не тільки насолоджуватися видовищними кадрами, а й вникати у суть рекламного послання — вперше ролики супроводжуватиме титрований переклад.

Цього року глядачі побачать рекламні фільми з Румунії, Сербії, Чорногорії, Чехії, Польщі, Словенії й Угорщини (в тому числі декілька «раритетів», створених у 1938 р. та 1940 р.). Особливу цікавість викликають рекламні фільми Йорданії, Саудівської Аравії, ОАЕ, Ізраїлю, Сирії та Лівану. У підбірці фільмів-лауреатів цього фестивалю разом із традиційними та цілком очікуваними британцями і американцями виявилися шведи, норвежці, датчани і словенці. Порадують нові зустрічі з уже відомими з минулих програм «Ночі» кінематографістами з ПАР, Аргентини, Мексики, Бразилії, будуть представлені також Уругвай та Перу, Таїланд і Сингапур, Китай і Гонконг, Тайвань та Індія. Надзвичайно цікаві і незвичні для європейського глядача, але виконані в явному зв’язку з національною культурною і візуальною традицією роботи кінематографістів Японії (вперше вони представлені так обширно).

Ідея створення «Ночі рекламожерів» належить французу Жану Марі Бурсико. З 1981 року з усього світу він отримує близько 25 тисяч рекламних роликів, із яких відбирає 500 найяскравіших, найкреативніших та найдотепніших, об’єднуючи їх у безперервне шестигодинне шоу. Щорічна прем’єра «Ночі» в Парижі збирає понад 10 тисяч чоловік, кількість глядачів у всьому світі сягає 250 тисяч. В Україні «Ніч» дебютувала п’ять років тому. Минулого року в Національному академічному театрі опери і балету подивитися шоу зібралися понад 1500 глядачів.

Про нову колекцію і своє незвичайне захоплення розповідає Жан Марі БУРСИКО.

— Які тенденції ви б відзначили у світі рекламного кінематографа?

— Я би виділив дві, здавалося б, взаємовиключні тенденції. З одного боку, збільшення кількості роликів, бюджет яких перевищує мільйон доларів. Вони створені в стилі Голлівуду — з багатьма спецефектами, шикарними саундтреками, ретельним кастингом. З іншого, очевидно поява роликів малобюджетних — за 100 тисяч доларів і менше, але з прекрасними ідеями, іскрометним гумором.

— Чи знайомі ви з рекламним ринком України? Як ви оцінюєте його потенціал?

— Думаю, що в Україні нині відбуваються ті самі процеси, що й на рекламних ринках країн Східної Європи: справжнє пробудження маркетингу, креативності і сплеск енергії молодого світу, готового злетіти до найвищих вершин і підкорити рекламний олімп. Особливо вражає рівень креативності: багатство ідей, проектів, інновацій. Я думаю, що майбутнє реклами знаходиться в руках країн «нової» Європи, адже староєвропейські рекламісти сьогодні «сплять» під тягарем своїх традицій і вже створених ідей. Але стрімкий розвиток нових ринків підганяє і їхні розуми.

— Українські рекламні агентства присилали вам свої ролики цього року?

— Ні, але я сподіваюся побачити роботи українських рекламістів уже найближчим часом, щоб показати їх усьому світу в «Ночі рекламожерів-2004».

— Збирання роликів — хобі чи бізнес?

— Задоволення. Я почав колекціонувати рекламні ролики, коли мені було 10 років. Схоже, ця пристрасть перемогла над моїм юридичним навчанням. Уже 23 роки я керую «Синематекою», в якій скупчилася неймовірна кількість фільмів. Я зробив своє захоплення професією.

Наталія ТРОФІМОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: