Сьогодні у світі аксесуари грають першу скрипку в образі людини. Мода, відмовившись від диктату якого б то не було єдиного стилю, настроєна насамперед на підкреслення індивідуальності. У костюмі найбільшого значення надається фактурі, якості і дорожнечі тканини. І саме аксесуари стали головним акцентом, а іноді навіть і «точкою зборки» вбрання.
Сильні світу цього завжди мали пристрасть до оригінальних аксесуарів, що іноді доходила до манії. Хрестоматійні тому приклади — дружина румунського диктатора Олена Чаушеську або філіппінського — Імельда Маркос. Коли останній довелося поспіхом втікати з країни, що скинула її чоловіка, повстанці, вдершись до президентського палацу, знайшли нечувану кількість сумочок із шкіри екзотичних тварин і стільки пар дамського взуття, що в них можна було б модно взути чи не третину жіночого населення філіппінської столиці. На гребені нинішнього інтересу до аксесуарів славнозвісна американська мільярдерша Глорія Вандербільд (нащадок роду магнатів, оспіваного ще Ільфом і Петровим в особі Еллочки, яка не давала спокою Людоєдочці Вандербільд) нещодавно виставила на аукціон свою колекцію «дамських штучок» за цінами, що дорівнюють цінам дорогоцінних прикрас. Одна з найефектніших і найкоштовніших — сумочка, зроблена спеціально для Глорії Сонею Рікель.
В Україні в царині аксесуарів є свої визнані метри. Найавторитетніша — дизайнер Тамара Мухіна — створила свого часу спільну колекцію з Вікторією Гресь, неодноразово робила аксесуари для колекцій Сергія Бизова, працювала з Володимиром Сарафановим. Саме Мухіній дружина Президента України Людмила Кучма довірила створення аксесуарів до президентського візиту в Швецію. За європейським протоколом і церемоніалом, що традиційно неухильно додержується першими особами незалежної України (в приклад керівництву інших країн СНД), на офіційній зустрічі з королівським подружжям пані неодмінно має бути в капелюшку. І перша леді України гідно представляла свою країну в кутюрних витворах Тамари Мухіної.
А нещодавно Тамара Мухіна створила авторську колекцію аксесуарів рівня haute couture під назвою «сяйво». Серед її родзинок — прикрашені стразами чохли для мобільних телефонів з натуральної шкіри на довгій перев’язі. Носити їх можна як портупею чи кобуру, що надає образу власниці особливої пікантності і рішучості. Є й ціла серія шкіряного «кольє» (саме так на Заході іменують ці надто модні прикраси, які в нас іноді по простоті називають «нашийниками»). Найшикарніші — виконані із шкіри пітона і прикрашені коштовною фурнітурою. Окремий писк вишуканості — мініатюрні вечірні сумочки з оригінальним ремінцем, що дозволяє носити їх як через плече, так і на поясі. Є також шкіряні візитниці, одна з яких — червоної шкіри з вишитим бісером знаком долара — присвячена творчості американського художника- суперзірки Енді Ворхола (між іншим, етнічного українця і греко-католика).
Вперше в Україні підхід до аксесуарів поставлено на такий рівень. По-перше, всі речі абсолютно ексклюзивні і є витворами ручної роботи, створеними за якісною авторською технологією. По-друге, як цього вимагає світовий стандарт, для колекції створюється унікальний іміджевий каталог, що репрезентує не тільки продукцію Мухіної, але і певний стиль життя жінки забезпеченої, соціально ствердженої, сучасної, вільної і при цьому жаданої. Крім того, особливу увагу приділено поданню розкішних витворів — від фірмових лейб до упаковки.
Безпрецедентна для нашої країни продуманість презентації аксесуарів ініційована продюсером проекту, однією з найяскравіших персон української моди Світланою Вольновою. «Філософія цих речей — речей для обраних — з самого початку вимагала відповідної подачі, — каже пані Вольнова, — все, починаючи від нового товарного знаку Тамари Мухіної до спеціальної фотосесії, ретельно вивіреного візуально та ідеологічно каталога, має відповідати сучасному світовому рівню. Багато клопоту було з упаковкою. Мені довелося звернутися до однієї дизайнерської фірми США, щоб одержати бажаний результат в оформленні, адекватному рівню авторських аксесуарів».
Усі ці зусилля обгрунтовані аж ніяк не тільки бажанням відповідати цивілізованим стандартам (що само по собі є дуже похвальним), але й реальною необхідністю. Найближчим часом колекція з’явиться в деяких модних київських бутиках. А трохи пізніше, ближче до Різдвяних свят, вона буде представлена в США. З американського боку проект підтримується впливовою бізнесовою структурою «The MAPping Alliance».