Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Торжество мелодрами

Оголошено призерів 32-го Московського міжнародного кінофестивалю
30 червня, 2010 - 00:00
ГОЛОВНИЙ ПРИЗ ММКФ ЗАВОЮВАВ ФІЛЬМ «БРАТ» ВЕНЕСУЕЛЬСЬКОГО РЕЖИСЕРА МАРСЕЛЯ РАСКІНА / ФОТО РЕЙТЕР

У відданні переваги журі і професіонали кінематографа зійшлися з широкою публікою: головний приз «Золотий Георгій» за найкращий фільм, приз глядацьких симпатій (за результатом підрахунку рейтингових оцінок), а також головний приз журі російської кінокритики отримала родинно-спортивна драма про братів-футболістів «Брат» — повнометражний дебют венесуельського режисера Марселя Раскіна.

Ще один лідер за кількістю нагород — «Як рай земний» чешки Ірени Павлазкової. Історії про зародження дисидентського руху в окупованій СРСР Чехословаччині дісталися призи журі ФІПРЕССІ, спецприз Федерації кіноклубів, а також приз «Срібний Георгій» за найкраще виконання жіночої ролі (Вільма Цибулькова). Ще один спецприз від кіноклубів отримала румунська стрічка «Різні матері» Міхая Іонеску і Тіберіу Йордана, а свій головний приз російські сінефіли віддали фільму із Сербії — костюмованій мелодрамі «Біси» Срджана Карановича.

Газета «Коммерсант» віддала свої симпатії фільму, що оповідає про події часів Другої світової війни, — «Авіаторка з Казбеку» Інеке Смітс.

Дві важливі нагороди отримала німецько-албанська мелодрама про складнощі життя трудових мігрантів «Албанець» (режисер Йоханнес Набер). «Срібного Георгія» за найкраще виконання чоловічої ролі дали Ніку Хелілаю, а фільм загалом відзначено спеціальним призом журі «Срібний Георгій».

«Срібного Георгія» за найкращу режисерську роботу отримав поляк Ян Кидава-Блоньський, автор політичної драми «Розочка».

На ММКФ «Срібним Георгієм» за найкращий фільм конкурсу «Перспективи» відзначено стильний і незвичайний «Реверс» (Польща) Бориса Ланкоша. Також у кінотеатрі «Пушкінський» вручили нагороди за досягнення в кіномистецтві. Приз за вклад у світовий кінематограф отримав режисер Клод Лелуш (Франція), а «За підкорення вершин акторської майстерності і вірність принципам школи К. Станіславського» відзначили Еммануель Беар.

Детальніше про кінофестиваль, а також інтерв'ю з Борисом Ланкошем, режисером фільму «Реверс», що переміг на паралельному конкурсі «Перспективи», читайте у найближчих номерах «Дня».

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День», Москва — Київ
Газета: 
Рубрика: