Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Усі відтінки чорного

В колекції офортів Iгоря Канівця
5 жовтня, 2005 - 00:00
«ВІЩИЙ СОН». ОФОРТ, АКВАТИНТА

«Виставка №1» — подія знакова передусім для її автора Ігоря Канівця. І не тільки тому, що це перша персональна виставка гравюр молодого київського художника, яка зараз експонується в галереї «Ірена». Адже, як зізнався сам Ігор, завдяки роботі над останніми гравюрами, у нього почав вимальовуватися власний стиль.

На відміну від багатьох художників, Ігор вирішив не «розпорошуватися» і займатися виключно графікою. Перевагу надає офорту — художній техніці, що дозволяє отримувати відбитки з друкарських форм, виготовлених шляхом травлення металевої поверхні в азотній кислоті. Та й повчитися є у кого. Майстрами офорта є такі відомі художники, як Дюрер, Ван Дейк, Мане, Сєров, Пікассо... Офорти ж Канівця сповнені різної сили тону — від легкого сріблястого до насиченого чорного. Часто у поєднанні з офортом Ігор застосовує і акватинту, завдяки чому створюється ефект тонового малюнка. Цей спосіб відкриває нові шляхи поєднання документальної точності з суб’єктивною експресією і нестримністю уяви. У свою чергу, техніка гравірування сухою голкою на металі додає його гравюрам «м’якості» штриха. А для творів Канівця, виконаних у техніці монотипії, характерні вишуканість відношень кольорів, плавність і м’якість контурів, що зовні зближує їх з аквареллю.

Але на цьому Ігор не зупиняється і постійно перебуває в творчому пошуку. Каже, що ще не задоволений своїми роботами. Хоч його гравюри вже є в приватних колекціях України, Росії і навіть Туреччини.

Юлія КАЦУН, «День»
Газета: 
Рубрика: