Вона народилася в родині відомого львівського художника-постмодерніста Олега Мінька. Тож першим учителем дівчинки став батько Олег Терентійович, який з навчив її азам малярства. Та, хвилюючись, щоб донечка не наслідувала його власний стиль, домовився про приватні уроки з рисунка у відомого живописця Любомира Медвідя. Митець дав Ірині саме ті знання, які найважливіші для початку творчості: рисунок, розуміння конструкції, об’єму, поєднання кольорів та відтінків. 1982-го Ірина закінчила відділ текстилю Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва (тепер Львівська національна академія мистецтв), де її вчителями були Карло Звіринський, Зеновій Флінта, Любомир Медвідь, Ігор Боднар, і почала викладати малярство в коледжі декоративного та ужиткового мистецтва ім. І.Труша. Від 2002 року вона — викладачка кафедри художнього текстилю Львівської національної академії мистецтв.
Уже під час перших експозицій Ірини Муращик у Львівському національному музеї ім. Андрея Шептицького (1994 та 1998 рр.), на яких були представлені пастелі та текстильні композиції, стало зрозуміло, що мистецьке середовище Львова й України поповнила талановита художниця, яка вирізняється особливим стилем та оригінальним тонким світобаченням. Так, 1998 р. Ірина Муращик знайомить шанувальників мистецтва зі своїми філігранними мініатюрними композиціями на Міжнародному симпозіумі текстилю малих форм у галереї «Дзиґа». Пейзажі та натюрморти в техніці пастелі й міні-ґобелени зачарували публіку 2000 року під час експозиції «Відкритими очима» в галереї «Ґердан». Майстерно виписані «Стара яблуня», «Хата баби Горпини», «Замок у Свіржі», «Маки на городі» продемонстрували особистісне оптимістичне сприйняття світу та високий рівень живописної школи. Ірина Муращик отримала диплом галереї «Ґердан» у номінації «Краща виставка року». А 2005 року мисткиню відзначили Львівською обласною премією імені Зеновія Флінти.
«Вона має свій темперамент, який віддзеркалюється в інтонаційній палітрі її творів... У творчості Ірини кожна деталь промовляє про важливі сенси, життєві смисли та цінності», — підкреслює мистецтвознавець, проректор Львівської національної академії мистецтв Роман ЯЦІВ.
Цьогоріч на суд шанувальників Ірина Мінько —Муращик представила нову серію пастелей («Композиція з маками», «Іриси на білому», «Гарбуз на сливці», «Композиція з півнем»), натюрмортів («З рибою», «З яблуками», «З раком», «З соняхами») та гобеленів. У пастелях художниця сміливо експериментує, наповнює їх своєю творчою енергією, любов’ю до життя, глибоким естетичним смаком, тонким відчуттям навколишнього світу. В її витончених творах відчуваються постійні творчі пошуки авторки. Над кожною своєю картиною Ірина працює довго й наполегливо, використовуючи в пастелі художні прийоми живопису. Шар за шаром, втираючи суху пастель, художниця досягає ефекту живописних полотен: оксамитовості, глибини й насиченості кольору. Кожен, на перший погляд, простий предмет на полотні немов оживає, виокремлюється і «дихає».
На думку мистецтвознавця Ореста Голубця, художниця «малює те, що є їй найближче... предмети у її творах одухотворені, ...вона намагається зрозуміти, чим цей предмет живе. Фактично вона робить те, до чого дійшов свого часу знаменитий художник Карло Звіринський...».
Особливим «діамантом» у творчості Ірини Мінько-Муращик є її вишукані міні-гобелени. Роботи вражають незвичайною витонченістю та майстерністю. Якщо у натюрмортах, пейзажах, архітектурі художниця романтична, лірична, благородна, то у її гобеленах: «Білий кінь», «Композиція з церквою», «Портрет з бабкою», «Білі постаті», серії «Львівські мотиви», «Натюрморті з дикою кішкою», диптиху «Птахи» відчуваються філософічність, життєва мудрість, глибинна екзистенція.
Гобелени Ірини Мінько-Муращик незмінно здобувають захоплення та схвальні відгуки, починаючи з виставки в Палаці мистецтв, яка відбулась 2003 року. В своїх композиціях художниця використовує та інтерпретує традиції стародавнього золотошиття. На думку самої Ірини, «вовна надає роботам відчуття тепла, льон — натуральності, а шовк, капрон і металева нитка — холоду і блиску». Такий підхід надає гобеленам шляхетності й благородства. Народний художник України Іван Марчук високо цінує творчість Ірини Мінько-Муращик, а особливо її витончені ткані композиції: «Я навіть не думав, що взагалі можна робити такі маленькі гобеленні картини. Це ж пекельна праця! Це така рафінована естетика...»
Вишуканим пастелям та міні-гобеленам Ірини Мінько-Муращик притаманні реалістично-романтичне сприйняття світу, глибокий ліризм, тонка музикальність, метафізична просторовість, поглиблена увага до деталей, філософське узагальнення й переосмислення довколишнього світу. Дуже точно творчість художниці оцінює її перший наставник, живописець і педагог Любомир Медвідь: «Ірина відтворює цілісність багатогранного, багатофакторного, багатопланового світу... Її твори зібрані в єдиний цілісний гармонійний композиційний уклад, і це є чи не найвагомішим, найзначимішим у тому, що вона малює»...