З метою дослідження актуального стану справ різних секторів культури і мистецтв України з 10 липня відбуваються стратегічні сесії, організовані Українським культурним фондом. Нещодавно дійшла черга й до сфери літератури та видавничої справи.
Як розповіла Олеся ЯРЕМЧУК, головний редактор видавництва «Човен», журналістка, спершу учасники (автори, видавці, перекладачі та інші «гравці» літературної сфери) висловлювали свої ідеї щодо того, якою має бути головна стратегічна мета до 2021 року. Далі — робота в групах щодо конкретного сектору. «Ми зійшлися на тому, що в нас зараз недооцінюють українських читачів. Тому що український читач є, він вибагливий, у нього є різні смаки й різні вимоги», — розповіла Олеся Яремчук про роботу сектора маркетингу, в якому брала участь.
«Основний план дій, який мав би забезпечити промоцію української книжки і розповсюдити її серед ширших верств населення, — це побудова системної програми розвитку дій, освітні програми для маркетологів і загалом для людей із видавничого ринку, зокрема міжнародні семінари, щоб зробити цих спеціалістів більш компетентними, — поділилася результатами обговорення Олеся Яремчук. — Так само дуже важливо розробляти інфраструктуру книгопоширення, щоб книжки були доступні в більшості населених пунктів, зокрема завдяки омніканальності (тобто використовуючи різні канали поширення інформації)».
Висновки, зроблені кожною групою, Український культурний фонд бере в опрацювання, і скоро буде відомо, які з наведених ідей вони зможуть підтримати й реалізувати.