Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Чи стане Дунай глибшим для всiх

Українське дунайське пароплавство нарешті отримало статус національного перевізника
13 листопада, 2001 - 00:00

— Петре Семеновичу, чому Україна стала втрачати такий вигідний для себе ринок торгового шляху по Дунаю?

— Ембарго Югославії, руйнування мостів через Дунай у період війни на Балканах, закриття українського судноплавного каналу Прорва, арешти суден за борги Чорноморського морського пароплавства — ці та багато інших проблем відбилися на роботі нашого пароплавства. Для їхнього вирішення ми неодноразово зверталися в Міністерство транспорту, законодавчі та виконавчі органи як на державному, так і на міжнародному рівні, але тільки із приходом нового міністра транспорту Валерія Пустовойтенка наші прохання було почуто. Створено комісію з питань розвитку Дунайського регіону, розглянуто питання будівництва глибоководного судноплавного каналу Дунай — Чорне море, відбулася домовленість на рівні міністрів транспорту України та Югославії про зменшення тарифу югославською стороною на проходження українських суден через понтонний міст у районі міста Нови Сад, а також про розведення цього мосту не двічі на місяць (як було раніше), а щотижня.

— Ви керівник основного підприємства Дунайського регіону, на якому працює четверта частина всього населення міста Ізмаїла. Для них річка — єдине джерело заробітку, можливість прогодувати сім’ю. Тепер, наприклад, лунають голоси про потребу заборонити роботи з поглиблення шляху для суден, які йдуть із Дунаю в Чорне море. Що чекає цих людей, якщо Україна «згорне» свої перевезення по Дунаю?

— Не лише тисячі людей та їхні сім’ї опиняться без засобів для існування. Наша країна втратить торговий ринок, що був здобутий з такими зусиллями. Нині флот Українського дунайського пароплавства становить 25 відсотків од усього транспортного флоту країн Дунайського регіону й забезпечує перевезення 35 відсотків вантажів по Дунаю. У жовтні цього року ми досягли обсягу перевезень у 3 мільйони тонн, а перевезення в експорті становлять 90 відсотків од транспортної продукції. Розроблено Програму стратегічного розвитку Українського дунайського пароплавства до 2010 року, яка вже діє... Нещодавно для нашого підприємства побудовано два танкери, шість зернових барж-секцій, придбано морське судно вантажопідйомністю 5,5 тисячі тонн, розроблено інвестиційні проекти будівництва десяти морських суден і двох пасажирських суден.

— Що дає Українському дунайському пароплавству наданий нещодавно статус національного перевізника?

— Він відкриває нам нові можливості відстоювати інтереси України. Сьогодні Мінтранс розробляє нові законодавчі документи та проекти на підтримку національних перевізників. З’явилася надія, що Україна відродиться як морська держава...

Олена ГРІНЧЕНКО Iзмаїл, Одеська обл.
Газета: 
Рубрика: