Одного разу Бернард Шоу сказав, що мода — це керована епідемія. Тож, в принципі, головне завдання людини, яка хоче заробляти на фешені, — «заразити» своїм баченням стилю якомога більше людей.
Тому для старту успішного fashion-бізнесу мало створити ексклюзивний продукт. Його потрібно вміти правильно подати, просунути і «закріпити» на ринку. Коли ти молодий і небагатий — зробити це непросто. Тому на допомогу «молодим і перспективним» приходять так звані «фешен-ангели» — асоціації та фешен-експерти, які проводять різні тематичні конкурси, метою яких є вполювати та підсвітити перспективну «зірку» модного бізнесу. Один із таких конкурсів нещодавно відбувся в Києві.
Шістнадцять модельєрів із дев’яти країн Східної та Центральної Європи — Грузії, Литви, Молдови, Польщі, Словаччини, Угорщини та Чехії — презентували свої модні колекції просто неба. За подіум їхнім колекціям слугував ...Хрещатик. Всі вони — призери у національних конкурсах своїх країн.
З огляду на представлені колекції молодих і кращих із кращих, схоже, що в майбутньому нас чекають фемінізовані чоловіки й емансиповані жінки. Льон, шкіра, шовк, нейлон, «рюши», масивні шляпи, бюст поверх сорочки і несподівані аксесуари в несподіваних місцях (як от величезний пластиковий паук на весь рот у моделі) — чим тільки не вражали киян конкурсанти. І попри те, що киянам найбільше сподобались роботи дизайнера з Литви Рути Лендрайтіте, яка привезла до України колекцію під назвою «Одяг живий», бо, на думку глядачів, її образи вже можна інтегрувати в повсякденне життя, міжнародне журі вирішило інакше. У конкурсі перемогла естонка Керол Отт, яка привезла в Київ багато шкіри пастельних кольорів, ковбойські чоботи і великі капелюхи. Вона отримала приз у розмірі 10 тисяч доларів, який включає грант на розвиток власного модного бренда та навчання в італійській школі дизайну Istituto Europeo di Design.
Україну представили два дизайнери — переможниця Harper’s Bazaar Fashion Forward 2017 Ukraine Єлизавета Волоскова та переможниця конкурсу молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє»-2018 Катерина Гейда. Катерина вирішила поєднати мереживо, орґанзу та елементи спортивної тканини разом із гуцульським орнаментом. «Я стилізувала козу так, як її бачу. Це мені нагадує більше гуцульський край. Їхній такий характер. Я навчалася в Івано-Франківській області, напевно, звідти в мене дуже багато натхнення», — пояснює дизайнерка.