На виставці були представлені роботи художників-сімдесятників, які за часів Радянського Союзу працювали в жанрі «андеграунду».
«Фонди Національного художнього музею України поповнились цінними мистецькими творами (це 18 картин художників 70-х років минулого століття), важливими для повного представлення в музейній колекції українського мистецтва ХХ ст.», — зазначили організатори заходу.
На відкритті виставки були присутні представники музею, художники, зокрема Олена Голуб, Віктор Хоменко, Микола Залевський, а також вдова художника Олександра Костецького — Ольга Козловська.
Як зазначають організатори, «Обличчя 1970-х» є своєрідним римейком виставок «совєтської доби», які доводилося проводити митцям по квартирах та тимчасових не виставкових приміщеннях у нашій столиці. Експозиція також була присвячена 40-річчю легендарної виставки «Рух» (1977).
Віктор Хоменко. НЛО над селом
Крім живопису та графічних робіт, були представлені фото тих часів із зображенням фрагментів виставок, архів творів митців-сімдесятників показували у форматі слайд-шоу. Як підкреслила генеральний директор НХМУ Юлія ЛИТВИНЕЦЬ, художники андеграунду дбали про збереження людської індивідуальності в умовах колективістського нівелювання. Вони приділяли особливу увагу портретному жанру, збагативши його стилістично... Такими є портрети Миколи Трегуба (1942—1984), художника з трагічною долею, який рано пішов із життя. Його друзі передали до колекції музею «Портрет дядька Федора», «Змальовано для Валентина», «Задумлива», «Юрасеві в урочий момент» та інші — загалом 13 живописних і графічних робіт. Твори неформалів проникнуті особливою духовністю, насичені емоційною й інтелектуальною напругою. На виставці експонувалася картина Вудона Баклицького (1942—1992) «Економіка», яку було виставлено у музеї вперше за 25 років!
Олена Голуб. Портрет поетеси Белли Ахмадуліної.
У рамках акції мисткиня Олена Голуб представила книжку «Свято непокори та будні андеграунду», в якій розповідає про своїх колег - Миколу Трегуба та Вудона Баклицького, які не дожили до визнання, а також про київське мистецьке середовище 1970-х.